Sunday, April 18, 2010

KELAM KABUT SEBAB RIBUT

Keadaan menjadi kecoh seketika bila cuaca yang cerah tiba2 bertukar menjadi mendung... berserta dengan ribut dan hujan. Keadaan peserta sudah tidak terkawal. Masing2 berkejar ke khemah untuk menyelamatkan beg daripada basah.

Kejar khemah yang ditiup angin kencang....sebab kawasan sekitar lapang... maklumlah tempat baru. Dah tu tak pokok pun tak ada...untuk halang daripada tiupan angin. Di tambahan pula berhampiran dengan lebuh raya.... yg dah tentunya terdedah dengan tiupan angin...

Gelagat sebahagian peserta Perkhemahan Pengakap Wanita Selangor 2010 yang diadakan di Putrajaya. Aku yang berada di tempat kejadian sukar untuk mengawal keadaan peserta... suara kita memang dah tak boleh didengari.... suasana dah kelam kabut.... bising... aku hanya mampu tengok je.... kecuali ada alat pembesar suara bolehlah aku jerit.

Basah kuyup....gara2 nak menyelamatkan khemah mereka.... sepatutnya keselamatan diri perlu diutamakan... benda yg paling aku takut petir.... dah la kawasan lapang... tapi alhamdulilah semuanya selamat.

Aktiviti ikhtiar hidup.... main pegan hujung jari je.... geli kot... tu le, semua keja kat umah bibik yang buat.... ini klu bawak pe camping masak sendiri... mahu makan nasi mentah...

0 ulasan: