Thursday, April 29, 2010

SUKAN TAHUNAN SKSB PART 2

Kejuaraan tahun ini secara rasminya menjadi milik rumah Laksamana..... tahniah kepada semua rumah Laksaman. Sebab ada atlet2 yang berbakat besar dalam sukan. Tahniah kepada cikgu umah Laksamana iaitu Kak Wan, Wani, Izan dan guru yang lain.

Kepenatan nampak kawan2 nie....bukan apa tak larat dah seharian kan....tengok sekali mcm org kampung yang baru balik dari sawah kan...

Guru2 yang bertugas sebagai pencatat, hakim penamat, penjaga masa.... terpaksa le seharian berada di padang.... kesian jugak kan... berpanas. Tahun nie baju sukan kami berwarna coklat... dan topi tu disponser oleh Bank Rakyat Sungai Buloh..... terima kasih Bank Rakyat..

Nie lah wajah2 anak2 murid yang bakal menyerikan sukan tahunan sksb dengan persembahan mereka. Kadang2 persembahan nie..... latihan makan masa berhari-hari.... tiba hari yang dinantikan cuma beberapa minit je. Sebagai seorang penonton pada ari tu... memang menghiburkan jemputan yang hadir. Mereka nie semuanya terdiri daripada murid tahun 5 dan seorang murid tahun 3. Skirt yang mereka pakai tu dijahit sendiri oleh cikgu Shahrul....seminggu gak le dia mengusung mesin jahit ke hulu ke hilir. Tapi hasilnya cukup memuaskan.

Pasukan tarian yang telah dilatih oleh guru2 yang sememangnya berbakat dalam bidang nie... kalau suruh aku gamaknya hancur.... depa nie dok pujuk masuk tarian sempena sambutan hari guru nanti.... aku rasa pujukkan mereka tak berjaya ko. Aku bukan apa.... nanti depa dok gelak kat aku je....menari teruk lagi drpd mawi... nie memang kayu yang tak boleh lentur punya.... maklumlah tak pernah menari....

0 ulasan: