Sunday, September 19, 2010

AKU HALALKAN

Hari ini dan malam ini, merupakan malam terakhir dia tuisyen dengan aku... Balqis Idyanti Kamarullail (ketiga dari kanan) sebenarnya anak kawan aku... dia tuisyen Bahasa Melayu dan Matematik sejak darjah 4 lagi... pada awal dia tuisyen aku tinggal di Kuarters Institusi Pendidikan.... lepas tu, aku pindah ke Kampung Melayu.... dia masih jugak ikut... dan bermula Mac ari tu dia tuisyen di umah aku di Seri Pristana... bayangkan dalam masa 3 tahun.... 3 kali jugak lah dia ikut aku berpindah.

Sepanjang tempoh 3 tahun tu jugak lah dia sentiasa kena marah dengan aku.... adalt lah belajar kan... kena marah tu biasa.... aku harap berkat kesabaran dan ketekunannya selama ini.... insya Allah dia akan beroleh kejayaan. Betul lah orang selalu cakap... walaupun emak seorang guru, belum tentu dia boleh ajar anaknya sendiri.... padahal kawan aku tu... cikgu Bahasa Melayu. Tapi kalau dia mengajar... mcm nak makan anak sendiri....sudahnya aku yang makan anak dia...

Kepada Balqis dan semua anak murid aku yang akan mengambil peperiksaan UPSR esok... cikgu telah pun halalkan segala ilmu yang telah diberikan...dan cikgu doakan semoga kalian dapat menjawab soalan peperiksaan dengan tenang.

Ilmu perlu dicari....
Ilmu tak boleh diwarisi....

0 ulasan: