Wednesday, November 24, 2010

KONVOKESYEN KE 9 OUM

Aku, tidak hadir di majlis konvokesyen... tapi sehari sebelumnya aku sempat meninjau di persekitaran OUM. Mana lah tahu... kot, kot... terjumpa kekawan yang ambil jubah awal boleh pinjam jap untuk bergambar. Tapi ari tu, kurang bernasib baik. AKu tak jumpa pun kekawan yang ambil jubah awal.

Kawan aku semuanya ikut jadual ambil jubah... bab nie protokol lah pulak. Semua pe ambil di sebelah petang. Udahnya aku bergambar le tanpa jubah. Nak pinjam dengan orang yang ada jubah tu.... segan lah pulak.

Insya Allah minggu nie nak pe ambil jubah kawan yang belum pulangkan lagi...di rumahnya di Sepang. Tak kisah lah, dapat bergambar out door di sekitar Putrajaya pun cantik jugak kan.... he he he he he... Janji dapat pakai jubah oum yang glamor gitu...

Tahniah, my best friend... Kak Fatehah kerana berjaya jugak akhirnya memakai jubah. Semangat, tidak pernah putus asa dan tidak pernah mengenal erti kalah... akhirnya sampai juga di penghujungnya. Nie lah kawan susah senang aku.... kami sama opsyen dan sama subjek elektif. Selalunya kami akan daftar kelas sama. Aku banyak terhutang budi dengan dia sepanjang tempoh pengajian. Terima kasih akak kerana tolong saya dalam banyak hal.

Tahniah Kak Azie kerana berjaya menamatkan pengajian dengan jayanya. Kami sama kelas untuk Subjek Maths dan kadang kala sama untuk subjek Kesihatan. Kak Azie adalah orang yang pertama aku jumpa, semasa kelas pertama OUM di IPBA dan terus rapat hingga ke ari ini.

Dalam kegembiraan...kami tetap berasa sedih kerana ada dua orang rakan sekelas kami tidak dapat konvo sama-sama kali ini. Insya Allah mereka akan konvo pada majlis konvokesyen yang ke 10 nanti.

Tahniah my friend Suraya Hani. Aku kagum dengan semangat dia, terus berusaha untuk menamatkan pengajian walaupun terdapat banyak rintangan dan masalah yang perlu ditempuhnya.

Pernah satu semester, markah amalinya tak keluar. Jenuh jugak aku menyamar sebagai dia untuk menelefon OUM... aku dalam phone berani.... kalau kat luar mahu ketar lutut gak.

Sue ni ambil program KPM-OUM, course Sains. Aku memang tabik lah kepada mereka yang ambil, subjek Maths, Sains atau pun Bahasa Inggeris nie... memang depa belajar teruk... tak macam course kami, KDP-OUM releks je... boleh lagi gelak-gelak... kalau exam tu boleh gak aplikasikan apa yang kita mengajar di dalam kelas... ke dalam peperiksaan.

Tahniah my friend Syah. Member nie, kawan maktab den.... merangkap geng blogger. Sebab aku rapat dengan dia kerana bersembang di blog dan fb.... kat maktab dulu tak kenal pun. Nak bertegur sapa tu... jauh sekali. Syahidah nie ambil course KPM-OUM, Bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua.

Rupanya, dah ramai kekawan sama maktab dulu yang berjaya meningkatkan taraf pendidikan hingga ke peringkat Ijazah Sarjana Muda. Tak kurang juga dah ada, kekawan yang ada master.... setakat nie aku tak dengar lagi kekawan masa maktab yang dah ada PHD. Insya Allah sikit masa lagi ada tu.....

Tuntutlah ilmu hingga ke liang lahat...
Rebut peluang yang ada, selagi ada kesempatan....

4 ulasan:

Ticer Syah said...

aiseh..glamer pulak rasanye..kuikuikui..aku pon tak update lg pasal konvo...br nak update ni.. toce pwen and congrate to u too..janji dah tamat.. kalau ada rezki, kita sambung lagi.. tp wat masa ni, sambung main game dulu la..kehkehkeh

eeeda said...

betul lah.... sambung main game dulu... hujung tahun depan baru nak apply kat upsi...

Ticer Syah said...

kalau nk apply jgn lupa habaq mai kat aku sama..akkaka..kalau rajin mo sambung la..hehe

eeeda said...

Wokeh.... hujung tahun nie kuar.. janji ada geng berjaga malam buat asgmnt he he he cantik tu...

apa yang penting semangat.