Saturday, November 6, 2010

PERCUTIAN KE PULAU LABUAN PART 6

Menara nie cantik... tapi jarumnya entah ke mana. Kalau ada jarum letak loceng macam kat dataran merdeka tu kan bagu.... lepas tu letak lampu supaya waktu malam kawasan nie meriah sikit. Jadi adalah jugak tempat nak bawak anak-anak bermain waktu malam. Kalau kat semenanjung nie...tempat meriah waktu malam...Dataran Merdeka dan Dataran Putrajaya depan masjid tu... tapi tu pun sekarang sedang dalam pembinaan.

Bergambar di kawasan yang bertentangan dengan tempat Sukan Air Antarabangsa Labuan. Nie dataran apa pun aku tak pasti.

Pantai nie aku tak tahu nama apa.... yang pasti ramai remaja bermain luncur air... alah orang baru belajar bermain macam mana.... main kat kawasan tepi je.

Aku suka sangat gambar nie... seolah-olah ada orang tolong snap untuk kami.... padahal set time je. Lama jugak kami berada di Pantai Manikar nie... melihat matahari terbenam. Aku memang suka time macam nie... kalau mak aku tahu mesti kena marah. Tak elok dah masuk magrib masih berada di tepi pantai.

Nie makan malam di Medan Makan belakang Ujana Kewangan.... aku pun dah lupa nama tempat nie sebenarnya apa. Kami makan sup daging, kepak ayam bakar, telur dadar, kailan ikan masin, air teh tarik dan air laici kot... semua harga RM32. Boleh lah kan untuk makan 2 orang.

Bergambar waktu malam di depan Hotel... cantik kan pemandangan waktu malam di kawasan nie. Walaupun kami berjalan berdua... sempat lagi adjust kamera supaya dapat merakamkan kenangan kami berdua. Selalu memang buat keja giler lah.... set kamera lepas tu berlari...aku lah orang yang paling penat... set kamera... drive keta.... sebab aku nie jenis tak percaya orang drive.

Biar penat....janji seronok..
Biar penat.... janji puas hati...
Biar penat.... janji selamat...

Lepas sarapan kami terus check out dan ke masjid Labuan.... sini je belum bergambar. Masa nie baru pukul 7.15 a.m. Waktu malam kubah masjid nie cantik... sebab ada cahaya lampu. Di Pulau nie majoriti kaum melayu... hanya beberapa peratus je kaum lain.

Sepupu aku nie baru habis keja... terus ke airport...alah tempat keja dia sebelah airport nie je... sebenarnya dia ada kirim sedikit buah tangan untuk mak dengan abah dia di kampung. Sembang dengan dia... tak habis-habis dok dengki dengan cikgu... katanya cikgu yang duduk di Labuan elaun tinggi....tu depa boleh pakai keta mahal... he he he kan awek pun cikgu... boleh tumpang sekaki...sikit masa je lagi.

Kapal terbang landing je di LCCT dan kami ambil bagasi turus ke Green Food Court... perut memang dah lapar. Harga untuk nasi ayam dan oren juice 2 orang makan ialah RM17.60. Time nie dah pukul 1.30 petang waktu semenanjung memang panas terik. Nak menunggu orang lepas solat Jumaat baru nak datang jemput....lama lagi tu... kami harus mengisi perut terlebih dahulu.

Dari umah kakak aku ke sini mengambil masa satu jam... dari umah kakak aku ke umah aku mengambil masa sejam... Jauh betul perjalanan kami.

Secara keseluruhannya percutian aku kali ini sungguh menyeronokkan mungkin pe dengan orang yang satu kepala. Perancangan awal telah dibuat...so semuanya berjalan dengan lancar.

Percutian bujet selama 3 hari 2 malam untuk 2 orang ini menelan belanja:
  • Tiket penerbangan = RM384 (kena booking awal lah...)
  • Penginapan = RM 220
  • Sewa kereta dan minyak = RM 150
  • Makan, cenderahati utk mereka yang hantar & Jemput = RM110
  • Total = RM864 (seorang dalam RM432)
Perbelanjaan untuk shopping atas tanggunggan sendiri. Sebenarnya lebih jimat jika bercuti 4 orang. Next time trip ke Langkawi. Sebab ada member aku sorang nie tak pernah sampai ke sana.

Jauh ke... dekat ke... aku tak kisah janji dapat berjalan ke tempat orang dan menimba pengalaman baru.