Monday, December 13, 2010

ESOK YANG BAKAL KU TEMPUH

Hari ini telah hampir melabuhkan tirainya. Hanya berbaki beberapa minit lagi untuk pertukaran tarikh dan hari. Ini bermakna kita perlu tinggalkan hari ini. Suka atau pun tidak, kita perlu redha ianya pergi.

Hari ini seawal jam 9.00 a.m aku keluar dari rumah untuk ke sekolah. Janji dengan boss aku (GPM) nak siapkan minit mesyuarat dan mengemaskini fail PSS. Sementara menunggu dia sampai... sempat lagi aku call my friend nie... siapa lagi kalau bukan Afis. Aku minta tolong dia tengokkan keta aku yang dok meragam je. Dah dua kali mati sesesuka hati... buat aku sakit hati je. Dek kerana sayang aku sabar dengan kerenahnya.

Pukul 12.00 p.m member nie memaklumkan alat ganti pukul 6.00 p.m baru ada. Lamanya. Apa aku nak buat lama tu. Member aku cikgu nie ajak lepak umah dia je... sementara menunggu keta siap direpair. Lepas je makan tengah hari... kami dok sembang-sembang kosong... tut tut tut... aku dapat mesej daripada kawan aku nie. Ajak bawak ronda-ronda anak dia. Layan je lah... member nie.

Tu lah, kalau lama je aku tak tengok anak dia mula lah.... sibuk. Kalau tak mms gambar anaknya, dia ajak aku kuar meronda dengan anak-anak. Tak tahu nak ke mana....aku bawak le pusing kat Manjalara. Ingat nak turun lah pusing kat taman. Hujan lah pulak. Tak ada rezeki.

Tutup Diari 13/12/2010
********** ********

Esok bakal aku tempuhi... penuh dengan program dari pagi sampai ke pagi esoknya. Esok aku perlu keluar awal untuk settle kan segala macam bil yang belum dijelaskan. Bil kad kreditnya, bayaran bulanan rumah, bayaran perlindungan insurans dan jika berkesempatan nak buat kad ATM yang termissing tu.

Lepas tu aku perlu bergerak ke Kampus OUM di KL untuk mengambil transkrip degree. Risau pulak sebab orang lain dah sibuk mengisi online. Dah dapat DG32 nie, tak perlu nak tunggu lagi. Isi je lah terus. Selesai satu kerja. Tinggal tunggu untuk temuduga lantikan je. Temuduga tu pun satu masalah gak.

Malam pulak aku ada tuisyen last untuk this year... sebab lepas tu anak murid aku nie akan pergi bercuti ke Hong Kong selama 2 minggu. Habis tuisyen pukul 10.30 p.m, aku perlu bergegas ke KLIA. Aku diamanahkan untuk menjemput kakak aku yang tiba di KLIA daripada menunaikan haji. Jadual ketibaannya pada pukul 11.50 p.m. Nak kuar tu.. ambil masa juga. So rasanya sempat. Dari Sg. Buloh ke KLIA lebih kurang sejam je.

Hari Rabu pagi, lepas solat Subuh aku akan hantar dia balik kampung. Pukul 5.00 p.m pulak aku ada janji temu dengan seseorang di Pekan Jerantut. Insya Allah sekiranya semua berjalan dengan lancar aku akan bertolak balik ke KL malam tu jugak. Sebab esoknya ada program yang tak dapat dielakkan.

Semalam telah pergi...
Hari ini muncul tanpa dinanti...

Esok belum pasti dapat melihat mentari...
Seperti hari-hari yang pernah dilalui...

0 ulasan: