Tuesday, December 28, 2010

PERCUTIAN KE PERLIS PART 4

Pengalaman yang aku lalui sepanjang percutian ke Perlis akan aku kenang sampai bila-bila. Jika selepas ini pihak sekolah bercadang untuk mengadakan lawatan ke Singapura menggunakan perkhidmatan KTM, memang aku dah tak nak ikut. Free pun aku tak teringin. Serik. Rasanya sepanjang perjalanan, nyawa dihujung tanduk je.

Nak tidur... langsung tak lena. Memikirkan anak-anak, sekejap kan ke tandas... sekejap kan ke tandas. Cukup bahaya bila mereka keluar untuk ke tandas. Bukan apa takut ada yang mengambil kesempatan untuk melihat keluar. Satu lagi, jika murid yang memang ada rekod susah nak dengar cakap guru. Baik dari awal jangan bawa. Memang susah nak kawal. Aku sampai telan penadol, sakit kepala dengan murid-murid nie.

Perjalanan yang jauh nie... macam-macam boleh berlaku. Rombongan menggunakan keretapi tak sesuai untuk murid sekolah rendah. Kesimpulannya lain kali jangan buat.

Bergambar di landasan keretapi sementara menunggu keretapi sampai. Aku tak sangka lah pulak... tiba-tiba ada orang panggil nama aku.... aik kat sini pun ada orang kenal aku ke???. Rupanya boss tempat aku tuisyen. Dia mai bercuti di Langkawi satu keluarga. Dia pun sama juga.... sampai je nanti terus pe mesyuarat.

Kami minta juga kelonggaran untuk lewat ke mesyuarat. Boss aku boleh kata sempat.. aduh...sakitnya jiwa. Dia tak tahu yang percutian kami nie.... 3 malam 2 hari. Selalunya orang bercuti 3 hari 2 malam. Payah kalau kita nie tak fikir masalah orang... fikir sendiri je. Ingat nak ambil MC je... tapi bila fikir balik. Datang je lah... tak larat aku tidur je kat belakang. Memang betul aku tidur kat belakang. Habis mau tak tidur dalam mesyuarat...semalaman tak lena tidur dalam keretapi.

Kenangan manis sentiasa diingati...
Selalu dinanti untuk diulangi...

Kenangan pahit tak mau diingati...
Kalau boleh cukup lah sekali ini...

0 ulasan: