Thursday, December 30, 2010

TAMBAH KOLEKSI YANG SEDIA ADA

Gelas Coco Cola nie, sebenarnya member aku belanja McDonald di Petronas Bukit Rahman Putra masa menonton FIFA World Cup in South Africa ari tu. First time jumpa kawan aku selepas bebelas tahun dan kali pertama aku bercakap dengan dia. Sebenarnya kami nie sama masa belajar dulu.... tapi tak pernah tegur. Nama memang aku kenal... tapi orang tak berapa cam.

Terima kasih my friend belanja makan McDonald dan beri gelas nie untuk koleksiku. Aku lebih menghargai sesuatu barang yang aku simpan, sekiranya boleh mengingatkan tentang sesuatu peristiwa yang manis dan akan dikenang sampai bila-bila. Aku jumpa dia pukul 12.00 p.m sampai tamat perlawanan bola pukul 4.00 a.m. Sembang tak ingat dunia. Maklum lah baru nak berkenalan.

Selain mug, aku juga suka kumpul botol yang mempunyai bentuk yang menarik dan jarang dijumpai. Air botol Coco Cola tu aku beli di Padang Besar. Air minuman ini keluaran negara jiran. Dijual dengan harga RM1.50. Aku memang sengaja tak minum, sebab beli untuk disimpan.

Botol kosong tu, minuman teh botol yang aku angkut dari Bandung ari tu. Member yang beli... so aku tengok macam menarik je.... aku bawak balik. Semasa pemeriksaan kastam, depa tanya jugak. Aku cakap terus terang je lah, botol minuman kosong untuk koleksi. He he he selamat botol tu sampai di Malaysia.

Nie pulak, ole-ole daripada kawan aku yang pergi bercuti ke Hong Kong baru-baru nie. Kak Ita nie, mana saja di pergi... ada je untuk kami nie. Semua pemberian kekawan aku simpan. Aku memang bercadang untuk buat sudut khas di rumah aku untuk simpan semua pemberian kekawan.

Menyimpan dengan rapi...
Tanda pemberian dihargai...

1 ulasan:

nikths said...

syabas,sesuatu koleksi tu lebih bermakna jika ada kenangan disebaliknya.Teruskan usaha mengkolek.Lawa botol siam tu,kenapa tak beli sekali botol-botol fanta siam warna-warni tu,cantik.