Tuesday, January 4, 2011

AKU SEORANG DRIVER

Malam tadi aku dapat sms daripada member nak ajak temankan dia ke KL... katanya nak jumpa dengan seseorang. Aku memang tak ada masalah, tapi nak tahu jugak... lokasinya di mana dan pukul berapa. Sebab malam nie, aku ada tuisyen anak jiran. KL nie kalau tak kena budget time... memang sangkut dalam kesesakan traffic lah...

So, lepas sekolah kami terus gerak ke tempat yang ingin dituju iaitu, di PNB Darby Park... nasib baik le tempat nie aku tahu. Time macam nie, rasa untung lah pulak jadi kaki jalan nie. Senang bila lain kali nak ke sesuatu tempat tu... sebab dah tahu.

Sampai di sana, kami menunggu di lobi hotel... aku cuak jugak lah, member nie nak jumpa dengan siapa kan..... Tut tut tut datang le seorang mamat nie... mamat nie bawa kami ke tingkat 6 bangunan tersebut. Rupanya kat dalam bangunan tu... bukan semuanya hotel.... rupanya ada juga ruang pejabat.

Sampai di pejabat berkenaan... terkejut lah jugak aku. Rupanya member aku nie nak jumpa, bukan calang-calang orang. Kami berdua disambut ramah dengan dua orang pekerjanya. Tidak lama kemudian baru lah muncul orang yang sepatutnya dia nak jumpa.

Pada asalnya aku hanya sebagai driver je.. temankan kawan aku yang tak tahu jalan dan tak pernah drive dalam KL.... ingat nak duduk diam je lah.... tapi dah jenis suka bercakap nie payah nak duduk diam. Akhirnya.... aku menyampuk lah jugak... mungkin benda yang ditayangkan tu aku minat. Seronok dapat memberi idea dan komen.

Insya Allah peluang bertemua dengan mereka yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam pendidikan ini aku akan gunakan untuk memberi sumbangan idea dan tenaga selagi mampu.

Hari ini aku melihat, jalan untuk mengapai impian semakin terbuka.... cuma tinggal sikit usaha yang berterusan bagi memastikan impian tersebut tercapai.

Terima kasih my friend kerana mengajak aku sebagai drive hari ini.

Peluang yang datang bukan selalu...
Peluang tersebut jangan biarkan berlalu...

2 ulasan:

~Insan Biasa~ said...

jumpa siapa?

eeeda said...

ha ha ha.. kau jangan tak tahu... nanti aku story di n3 akan datang.