Tuesday, January 25, 2011

HUTANG TERTANGGUH SEKIAN LAMA

Alhamdulillah, hari nie aku dah pun buat tempahan tempat untuk Hi-tea di Hotel Quality Shah Alam pada hujung minggu nie. Aku anggap macam hutang lah... bila dah niat tu kita kena tunaikan. Nie ceta tahun 2004, baru tahun nie aku dapat ditunaikan. Itu pun setelah segalanya selesai sepenuhnya dan kebetulan kekawan pun ramai yang berkelapangan pada minggu nie. So terus je lah on. Tak ada apa nak ditunggu lagi.

Kepada kekawan yang terasa mereka tidak diajak... aku minta maaf. Mereka yang dijemput nie sebenarnya terlibat secara langsung dalam kes perbicaraan dan banyak membantu aku. Mereka lah ke hulu ke hilir bersama dengan aku... mencari peguam, temankan aku ke sesi perbincangan dan sesi perbicaraan yang berpuluh kali tu.

Terima kasih kepada semua mereka yang terlibat... tertamanya Kak Ros, Kak Az, Kak Ana, Kak Shu dan Sue. Sebenarnya ramai lagi kekawan yang membantu secara tak langsung, terutamanya memberi sokongan moral kepada aku.

Terima kasih juga kepada Ustaz Harun yang bersusah payah kerana aku. Menguruskan temu janji untuk berubat dan sentiasa bertanya tentang perkembangan. Alhamdulillah, kesihatan aku bertambah baik. Betul kata ustaz, orang lain hanya boleh membantu kita 30% sahaja... lagi 70% kita perlu berusaha sendiri.

Jangan mengharapkan orang lain tolong kita....
Kita perlu tolong diri sendiri...

0 ulasan: