Saturday, January 1, 2011

MENANAM AZAM MENJELANG TAHUN BARU

Kalau ikutkan, azam tahun lepas pun banyak jugak yang belum tercapai. Apa pun yang tahun lepas aku perlu teruskan. Bagi tahun 2011 ada beberapa azam, dalam erti kata lain perancangan jangka pendek yang perlu dilaksanakan dalam tahun nie. Azam kita perlu ke orang lain tahu??? terpulang lah kepada individu tu sendiri. Aku nak beritahu.... bagi aku bila aku menaip saja... seolah-olah aku sedang berbual dengan seseorang.

Azam aku tahun nie lebih fokus kepada Kerjaya supaya lebih baik dari tahun sebelumnya.

  • Tahun nie aku ajar Matematik untuk kelas peperiksaan. Aku target 100% lulus dengan pencapaian gred A seramai 20 orang dan selebihnya gred B. Mampu ke nak capai nie.... jika dapat dicapai, ini bermakna aku telah membuat rekod peribadi.
  • Ingin membangunkan unit ICT supaya dapat memberi manfaat kepada suruh warga sksb dan menyalurkan informasi terkini mengenai isu pendidikan.
  • Menyiapkan tugasan sebelum due... he he he he sebelum nie selalu je lewat. Dah naik nama.. baru terhegeh-hegeh nak buat. Pecah rekod tahun nie, semua setiausaha aku cikgu lelaki.
  • Ingin perbaiki lagi hubungan antara rakan sekerja supaya lebih baik. Walaupun tidak seperti sedia kala, sekurang-kurangnya mampu bertegur sapa.
  • Menggunakan waktu 7.40 a.m hingga 1.30 p.m sebaik mungkin. Menyiapkan semua kerja sekolah dalam waktu tersebut. He he he he he.... tahun nie berazam tak nak bawak balik kerja ke rumah. Ini bermakna, no fb, no ym dan no search yang bukan-bukan.
Cukup lah 5 azam untuk tahun nie. Sekurang-kurangnya aku cuba berusaha memperbaiki kelemahan yang ada untuk memantapkan lagi kerjaya aku sebagai guru.

Kita perlu tahu apa hendak dibuat...
Tanamkan azam, kuatkan tekad...

0 ulasan: