Friday, January 14, 2011

MESYUARAT AGUNG MASTANA

Esok akan diadakan Mesyurat Agung Mastana di Dewan Bioteknologi, SK Seri Pristana bermula jam 2.00 petang. Ikutkan hati memang nak hadir. Tapi.... terlibat dengan program motivasi di sekolah lah pulak. Apa boleh buat kan. Apa yang dibincangkan memberikan kebaikan.... aku setuju je. Dalam keadaan macam nie, terpaksalah buat pilihan.

Rasanya dah sepatutnya penduduk Mastana bersatu dalam menangani masalah pecah rumah yang semakin menjadi-jadi. Hari nie pun ada kes pecah rumah.... lorong belakang rumah aku.

Jika kita bersatu sebenarnya tak rugi.... banyak perkara dapat dilaksanakan. Masalah nie perlu di atasi dengan segera .... jangan nak tunggu nyawa melayang baru nak bertindak... masalah ini dapat diatasi jika semua penduduk bersetuju adakan pengawal keselamatan 24 jam. Dalam satu masa perlu ada 2 orang. Jadi seorang boleh jaga pintu masuk dan seorang lagi boleh meronda. Setiap keta penduduk jugak perlu tampal stiker... so susah sikit keta orang tak kenal masuk. Boleh masuk... tapi kena lapor lah dulu.

Lebih baik ambil orang tempatan... tak kisah lah bayar lebih sikit. Lagi satu perlu pasang geriji lorong belakang. Kebanyakkan umah yang dipecah masuk ikut pintu belakang. Lagi satu, masuk ikut rumah yang tidak berpenghuni.

0 ulasan: