Friday, March 18, 2011

SEKOLAHKU DILANDA BANJIR LAGI

Tanggal 16 Mac 2011 menjadi sejarah buat sksb apabila dilanda banji lagi... kali ini boleh dikatakan hampir keseluruhan kawasan ditenggelami air... aku memang tidak menyangka langsung... apabila mendapat panggilan daripada rakan sekerja menyatakan sekolah kami dilanda banjir... sebab taman aku hanya hujan renyai-renyai sahaja pagi tu.

Kawasan tapak perhimpunan, kantin sekolah dan rumah putih yang baru setahun digunakan juga dimasuki air.. aku difahamkan oleh pembantu pra sekolah yang ada ketika itu... air naik dengan cepat... mereka tak sempat untuk menyelamatkan barang pra sekolah... kebetulan pulak banyak barang pra sekolah yang baru sampai.

Kawasan padang sekolah.... bangunan pra sekolah yang baru dibina dan masih belum mendapat kelulusan untuk menduduki juga turut ditenggelami air.

Tapak perhimpunan tempat kami berhimpun setiap hari...

Jalan dihadapan sekolah juga turut ditenggelami air... ari dari kawasan sekolah mengalir keluar menggunakan pintu utama sekolah. Aku difahamkan oleh pengawal keselamatan, arus memang deras.

Ini pula gambar kuarters guru... kebetulan masa cuti sekolah... ramai cikgu yang mempunyai kereta 2 buah sudah pasti akan tinggalkan sebuah apabila pulang bercuti. Kali pertama kuarters guru dinaiki air.

Ini motor pembantu pendidikan khas... mungkin dia tidak sedar motornya sudah ditenggelami air.

Kereta Honda nie baru lagi dibaiki... dah ditenggelami air. Kereta ni parking di hadapan pintu masuk kuarters.

0 ulasan: