Thursday, April 28, 2011

KAU SENTIASA DI SISI

Di saat kepala sarat memikirkan masalah yang melanda diriku... aku tidak ke seorangan... mereka ini tidak jemu-jemu memberi pandangan dan pendapat. Aku hargai pandangan yang mereka berikan. Dalam keadaan tertentu kita tidak mampu berfikir secara waras... bila mana perasaan telah mengatasi fikiran. Di mata kita pada ketika itu semuanya indah... baik dan happy. Mungkin itu hanya bersifat sementara. Sedangkan perjalanan yang terpaksa kita lalui masih lagi jauh.

Saat-saat kami rancak membincangkan soal masa depan... tak sangka ada seorang rakan kami nie merakamkannya.

Pandangan dari sudut seorang wanita yang bergelar isteri... menyokong tidak... membantah tidak... tetapi minah nie berkongsi pengalaman rakannya yang mempunyai pengalaman... dan jalan cerita yang hampir sama.

Aku hanya jadi pendengar... mereka hanya mampu memberi pandangan... yang menilainya aku sendiri... sebab aku lebih mengenali siapa dia. Rupanya bukan senang nak cari teman hidup nie...

Pandangan dari kaca mata seorang yang sudah bergelar seorang suami... nak menyokong pun tak... sebaliknya ambil tips untuk diri sendiri pulak... hampeh betul kawan aku nie..

En. Zul, menyokong je... janji semuanya berjalan dengan lancar... tapi tu lah... kalau kita tahu perjalanannya lancar kita tak risau... masalah kita tak tahu... takut nanti di pertengahan perjalanan, ribut pulak yang melanda... perlu banyak persediaan... nie bukan perkara main-main. Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai.

Kalau kita sayangkan diri sendiri...
Insaf sedar muhasabah diri...

0 ulasan: