Tuesday, April 5, 2011

PERSIAPAN BERCUTI KE JOGYAKARTA

Alhamdulilah segala persiapan untuk bercuti ke Jogja telah dibuat. Tinggal tunggu masa untuk terbang je. Terima kasih kepada my boss kerana telah meluluskan Cuti Rehat Khas den selama 2 hari. Sebenarnya bab cuti nie aku risau... takut tak diluluskan je.

Hari Sabtu lepas, kami dah confirmkan hotel tempat kami menginap. Flight kami pukul 7.00 a.m. Esok member nak datang servey jalan ke rumah den... bukan apa, takut nanti pepagi buta sesat barat... terlepas pulak flight. Nasib baik dia sanggup nak datang jemput... kalau tak, terpaksalah aku minta tolong kekawan hantar. Ustaz dan Aina sanggup je nak menghantarnya... ada makna tu nak hantar... he he he he.

Duit je belum tukar lagi... untuk berbelanja di sana nanti. Penginapan dan pengangkutan dah settle. Packing baju, bagi aku tak jadi masalah. Sekejap je aku packing. Apa je yang nak dibawanya... senarai semak dah ada dalam kepala, tinggal ambil je...and than masukkan dalam beg. Selesai. Benda yang penting, posport dan duit je... kena semak berkali-kali.

Kredit from tenet

Antara aktiviti yang telah dirancang... member den nie sibuk sangat nak pe melawat tempat gunung merapi yang meletup tahun lepas. Lepas tu kami akan pergi ke tempat yang menjual cenderahati... dapat beli sikit buah tangan untuk kaum keluarga dan kekawan terdekat jadi lah kan.

Kredit from google

Member den nie sibuk nak bawa ke Pantai Parangtritis... kawan dia yang suggest kan pantai nie... katanya antara pantai yang tercantik di Jogja. Kat pantai nie kalau pe berbulan madu sesuai lah... nie nak pe berjalan. Apa pun aku suka je... boleh snap gambar. Kamera nie pun satu hal lagi... kena ingatkan awal-awal nie... sat lagi lupa pulak member den tu bawa nanti. Ingatkan sempat siap kamera den... rupanya hampeh.

Kawan den nie, hari-hari call... punya lah tak sabar nak pe bercuti. Apa lah yang seronok sangat dia nak pe bercuti ke sana tu... naik pelik aku. Macam orang kali pertama pe bercuti ke luar negara lah pulak.... pada hal setiap bulan berkali-kali ke luar negara.

Bahagia terpancar di wajahnya...
Tatkala dapat mengembirakan kawannya...

6 ulasan:

su said...

Salam eeeda...

Jgn ada tertinggal tau...

Yg penting jaga diri & kesihatan...su doakan perjalanan eeeda spti yg telah dirancang...

Nk kirim ole2 buleh?

hehehe...

~Insan Biasa~ said...

best of luck 4 u....:-|

eeeda said...

Su,

Insya Allah moga dipermudahkan segalanya.

Ticer Syah said...

happy holiday eeeda..

besnye dapat jalan2..ehehhe

Siti Rahmah Kamarudin said...

akan ke yogja juga pada 11-14 mei ini. Tapi tak plan lagi nk pergi ke mana sbb nya pergi sendiri aja tanpa guna travel agent.

eeeda said...

Boleh je pe sendiri... sy pe pun sendiri je.