Sunday, May 1, 2011

FIRST TIME KE i-CITY SHAH ALAM

Aku nie kata je bekerja di Selangor... tinggal di Selangor... beli umah kat Selangor... dah tu berangan-angan nak jadi orang Selangor... tapi tempat menarik dan menjadi tarikan kepada orang luar untuk datang ke Selangor nie pun aku belum habis pusing.

Tempat jauh-jauh boleh pi... tempat dekat tak sampai-sampai... padahal dari umah aku lebih kurang 17 km je. Ini pun member aku sibuk dok ajak... aku ingat dah kali ke berapa dia ajak... tapi member aku nie ajak memang cukup berhemah..

"Farid bila free... pilih satu hari kita pusing-pusing i-City... nak bawa anak-anak berjalan-jalan... sibuk dah menanya... bila cikgu Farid nak bawak"

Semangnya aku sentiasa sibuk... dengan jadual yang sangat padat. Ini pun, nasib je... sebab kalau ikutkan ada sorang member dari Seramban nak jumpa malam tadi... aku tunggu dia confirmkan... aku ikut siapa yang confirm dulu je. Kebetulan member nie yang confirm dulu... so aku keluar lah bawa 2 orang anaknya... so kami berempat ke i-City.

Jenis aku nie... main redah je... kalau tempat yang kali pertama pi... ada setengah orang, takut lah... tak tahu lah... nak parking kat mana lah... bagi aku, janji tempat tu ada papan tanda cukup.. ikut je lah. Bukan tak tahu baca kan...

Hari tu, seawal pagi aku ke Puchong... pukul 4.00 petang baru sampai umah... kebetulan jiran sebelah buat makan-makan... so melapangkan diri sekejap... lepas tu kemas umah apa yang patut sekejap... bersiap-siap untuk keluar... aku janji akan jemput mereka di Sungai Buloh jam 6.00 petang. Nak cepat sampai ke Shah Alam, kami pilih naik highway je... keluar tol Jelutong dan terus ke Seksyen 2 untuk isi perut dulu.

Nasib kami memang baik... masa masuk tu clear... dalam hati, ari nie mungkin tak ramai orang sebab ramai yang dah balik kampung... rupanya tak lama kemudian... i-City dah mula di banjiri dengan manusia. Walaupun masa tu hujan mula turun renyai-renyai. So tak dapat lah kami jalan-jalan untuk menikmati neon-neon yang berwarna-warni tu. Memang cantik.

Setiap kereta yang masuk dikenakan bayaran RM10 untuk hujung minggu... hari biasa hanya dikenakan RM5 je. Aku teringin jugak nak masuk umah salji tu... bayarannya RM25 untuk orang dewasa dan RM20 untuk kanak-kanak. Tapi malam tadi penuh sesak kat situ.

Gambar tak ada... sebab den tak ada kamera.. jalan-jalan cuci mata je lah. Pukul 10.30 mlm kami keluar dan aku sampai di rumah dah hampir pukul 12.00 malam. Nasib baik hari nie cuti... so boleh cover balik.

Kerdipan lampu menyinari waktu malam...
Warnai hidupmu, supaya tidak suram...

0 ulasan: