Wednesday, May 18, 2011

PERCUTIAN KE PULAU LANGKAWI PART 7

Hari pertama sampai... pukul 2.00 petang bersemangat aku and the gengs nak pergi hopping. Dalam perjalanan, minyak desel dalam tong di belakang tumpah... pemandunya memandu giler-giler.... mat salleh dah cemas... stop.. stop... stop... dalam kepala aku ingat terbakar je.... bahan mudah terbakarkan...

Kami semua dah tak nak naik van tu.... nie menunggu dia pe tukar van yang lain... boleh budak tu cakap apa... akak nak tahu... baru nie terbakar terus.... dalam hati hampeh betul budak nie... tu lah ko yang drive sesuka hati je...

Destinasi pertama ke Tasik Dayang Bunting... aku ingat dekat je... rupanya berjalan kaki boleh tahan jugak... kalau sesiapa yang teringin nak bawak orang tua tu kena fikir kesian... banyak anak tangga kena panjat. Lagi satu pakai lah kasut atau selipar yang bersesuaian.... mula tu aku bersemangat jugak nak mandi... lepas tu segan lah pulak orang ramai.... last sekali kawan aku sorang je yang mandi... kami jadi pemerhati... berbaloi sangat lah dengan bayaran RM25 seorang tu.

Berhati-hati kepada kekawan yang bercadang nak membawa bekal tu... bukan apa sampai je kat jeti di Pulau Dayang Bunting nie.... banyak peragut yang menanti mangsanya.... tengok dalam gambar tu.... monyet tu ragut makanan kami.... dah lah kami tak sempat makan tengah hari... konon-konon nak alas perut dengan biskut tu lah.... last sekali kami beli je kat sini... memang mahal sikit... tapi tak membahayakan diri.... time tu kawan aku yang bawa makanan.... tetiba aku dengar dia menjerit.... rupanya... dah diragut.

Tasik nie, memang orang tak pernah putus... siapa yang pandai berenang seronok lah.... aku tak pandai berenang... lepas tu malu lah nak mandi... time kami tu orang ramai...

Kalau tengok betul-betul...Jelas sangat gunung kat belakang gambar kami tu... orang yang sedang terbaring...

Seterusnya kami dibawa ke Pantai Beras Basah.... kat sini aku mandi... lepas gian nak mandi... sebenarnya dah lama aku tak mandi laut nie... last pun aku dah lupa bila aku mandi. Member aku yang sorang nie memang nak mandi laut masa pergi Pangkor lagi... tapi time tu memang kesuntukan masa. Kali nie memang dia tak lepaskan peluang... sorang pun dia layan. Memberang sorang lagi, laki dia dah pesan jangan mandi laut.

Dekat pukul 6 baru kami sampai ke jeti... habis dah... sehari di Langkawi... malam tu memang keluar makan dan bersiar-siar cari cenderahati di sepanjang jalan kawasan Pantai Cenang je... malam tu semua orang kepenatan... kaki lenguh.

1 ulasan:

Unknown said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.