Saturday, June 18, 2011

KARNIVAL SUKAN PERMAINAN SKSB

Setelah seminggu bertungkus lumus... tiba lah hari yang dinantikan. Semalam telah berlangsung karnival sukan permainan sksb 2011 bertempat di padang sekolah. Kemeriahan jelas kelihatan dengan sambutan yang menggalakkan daripada ibu bapa dan penjaga.

Rumah Bendahara menjadi Juara pada tahun ini... Naib Juara Rumah Laksamana dan tempat keempat Rumah Temenggong. Keputusan awal, Rumah Temenggong di tempat ketiga.. tetapi mendapat bantahan daripada pengurus peserta Rumah Laksamana dan terpaksa tolak 5 mata daripada Rumah Temenggong, so keputusan muktamat kalah 1 mata dengan rumah Panglima.

Aku sebagai ketua statistik, memang dah bersedia. Dah ada pengalaman, pernah kekawan mempertikaikan pemilihan olahragawati dan olahragawan yang telah aku buat... adat lah kan... kat mana pun kita akan jumpa rakan yang tak puas hati. Aku hanya menjalankan tugas yang diberi... kalau patut tolak... kita tolak... begitu lah sebaliknya.

Bersemangat, kalau bab sukan... seminggu sukan sampai waktu rehat... aku tengok kat tapak perhimpuan penuh je... boleh dikatakan kedatangan setiap kelas penuh... rupanya murid kita nie minat bersukan...

Pasukan Bola Baling, bersedia memikul tanggungjawab untuk menyumbang mata kepada rumah sukan masing-masing.

Murid-murid Pra Sekolah, bersedia menunggu giliran untuk mengambil hadiah. Sebenarnya baju berwarna orange nie nampak ceria.

Nie gambar yang disnap oleh laki kawan aku... aku pun tak perasan time bila dia ambil... malam tadi aku tengok dia dah tag kat fb. Aku bersama dengan juru acara karnival sukan permainan tahun nie.

Kerja aku senang je... susahnya bila ada bantahan... sebenar semalam bukan salah aku pun... salah pengadil... dia tersalah catat keputusan... tapi yang nak kena menjawab aku lah. Aku suka je keja nie tak perlu berjemur di tengah panas... ramai kekawan ingat aku tak datang... sebab mereka tak nampak aku... so tak ada lah aku sun burn... kalau tak, mahu terkejut si dia ari nie... kalau ada rezeki ari nie, dapat lah keluar, boleh teman si dia berbuka puasa sekali... semuanya bergantung flight si dia dari Indonesia.

0 ulasan: