Tuesday, June 28, 2011

MENGAMBIL PELUANG, MENGISI MASA TERLUANG

Sebenarnya setiap orang mempunyai masa yang sama... tidak kurang dan tidak pula terlebih walau sesaat pun... cuma bezanya bagaimana seseorang itu mengurus masanya untuk perkara-perkara yang berfaedah. Kalau nak ikutkan, aku tak berkesempatan untuk membaca buku nie... aku hanya berada di rumah untuk berehat. Sebenarnya aku ada banyak komitmen dengan kerja-kerja yang aku lakukan.

Dalam kesibukan dengan pelbagai komitmen, minat aku untuk membaca tetap menebal... ada beberapa buah buku yang aku beli tapi belum habis dibaca... kebanyakkannya aku cuma membaca beberapa bab dan membiarkan di tepi tempat tidur... sekiranya aku tidak dapat melelapkan mata... aku akan mengambil peluang untuk membacanya.

Minggu lepas aku berkesempatan memilih 3 buah buku sebagai bahan santapan rohani... tak tahu bila lah... dapat menghabiskannya.
  • Kerana-Mu aku Berubah - (Ruhana Zaki)
  • Puasa Terapi Dalam Ibadah - (Agus Mustofa)
  • Nasib Melayu di Bumi Melayu - (Mohd Rdihuan Tee Abdullah)
Tadi aku sempat membaca 2 bab buku Kerana-Mu Aku Berubah... rasanya terlalu awal untuk aku membuat ulasan mengenai isi kandungan buku tersebut... lebih baik sekiranya kekawan mendapatnya di pasaran dan membaca isi kandungannya.

0 ulasan: