Friday, June 10, 2011

MENGHARGAI, PENGHARGAAN YANG DIBERI

Terima kasih kepada Puteri Kasih kerana membuat entry khas untuk aku dalam blognya... menyahut ajakkan kekawan blogger dapat memeriahkan lagi dunia berblogging... biar pun ada antaranya tidak pernah mengenali mereka... hanya kenal di blog... tetapi melalui tulisan hasil nukilan mereka... secara tidak langsung dapat mengenali mereka, walaupun tidak sepenuhnya.

Aku suka melihat apa yang ada di dalam blog kekawan daripada sudut positif... walaupun ada yang negatifnya... itu memang tidak dapat dinafikan. Sebagai contoh, aku banyak membaca tulisan kekawan di blog dan menggunakannya dalam kehidupan seharian.

Aku mula mengenali dunia blog sejak 2008, dan tulisan di blog aku hanya lah cerita perjalanan hidup aku, kerjaya aku, keluarga aku. dan ada juga cerita daripada kekawan yang dimuatkan sebagai pengajaran kepada pembaca. Cerita pengalaman antara entry yang mendapat teguran daripada tetamu... dan pernah sekali blog aku hendak disaman kerana menceritakan tentang peribadi seseorang.

Rasanya semasa menulis, aku cukup berhati-hati agar tidak menyentuh sensitivi mana-mana pihak... tetapi apa kan daya pemahaman pembaca adalah berbeza... Apa pun aku akan terus berblog... aku tidak mengharapkan pengikut yang ramai... aku tidak mengharapkan traffic yang laju... apa yang lebih penting, sebagai tempat untuk mereka mengetahui perkara terkini mengenai aku... terutamanya kepada mereka yang sentiasa mengingati aku... dan sentiasa mengikuti perkembangan aku... biarpun di mana mereka berada.

2 ulasan:

Karen Monica said...

terima kasih yer :)

saya amat menghargainya

eeeda said...

sama-sama...