Tuesday, June 14, 2011

PENGINAPAN UNTUK PERCUTIAN

Malam nie aku menjelajah dari Kuching... ke Kota Kinabalu dan seterusnya ke Kuala Terengganu mencari penginapan untuk percutian akan datang. Bukan apa, senang booking awal... tiba masanya nanti dah tak perlu fikir.

Ingat di Kuala Terengganu nanti nak menginap di Hotel Seri Malaysia je... senang nak ke mana-mana... tapi time aku nak ke sana nanti... hotel tu nak buat pengubahsuaian... tak pasti dah mula beroperasi ke belum tiime tu... nak kena cari hotel lain lah nampaknya... pilihan yang kedua Hotel Felda lah kot... tapi belum buat tempahan lagi... masih mencari lagi hotel yang lokasinya strategik.

Ke Kuching nanti aku dah booking Hotel Lime Tree... kali nie aku hanya berdua sahaja... first time aku bercuti dengan kawan nie... ini pun sebab aku memang dah lama teringin ke Kuching... cuma tak ada kawan je nak berjalan... Sekali aku call member nie... terus je dia setuju... aku apa lagi terus je lah booking tiket Air Asia... tiket penerbangan tambang murah... yang menjadi pilihanku dan teman-teman.

Ke Kota Kinabalu nanti, aku dah booking hotel D' Borneo... member aku yang suggest kan... dia kata bagus hotel nie... senang nak ke pasar, jalan kaki je. Aku tak tahu lah member aku nie setuju ke tak... biasalah hotel 3 bintang nie rate dalam lingkungan RM110-RM150 semalam. Bagi aku sekali sekala bercuti apa salahnya tidur di hotel yang ok sikit.

Sempat lagi aku search Sutera Beach Resort, Marang Terengganu... sebenarnya tempat nie aku pernah hadiah pakej berbulan madu untuk teman rapat... sebenarnya aku pun tak pernah sampai... pakej 3 hari 2 malam... yang pasti member nie puji pilihan aku menepati citarasanya... buka je pintu bilik dah pantai... memang dia enjoy lah... sekarang aku tengah mencari tempat untuk member berbulan madu... ada sesiapa yang nak memberi cadangan ... cadangan dialu-alukan.

Tentatifnya aku belum sempat lagi fikir. Dah dekat nak pergi nanti boleh lah difikirkan.

0 ulasan: