Sunday, July 10, 2011

MACAM REUNION LAH PULAK

Hari yang ditunggu akhirnya tiba jua... seronoknya ... pertama kawan baik den di Maktab telah pun selamat menjadi isteri... keduanya dapat jumpa kekawan lama... ada tu, memang dah bertahun tak jumpa pun... antara kawan maktab yang dapat meluangkan masa pada pada majlis Anis... yang sempat aku jumpa... Tan, Liza Ayob, Shah MT3, Awie Muzik, Ilot dan Kak Ila.

Tak seronoknya, sepatutnya... si dia akan hadir pada majlis tersebut bersama familynya... memang aku minta dia bawa family sekali... boleh berkenalan walaupun dalam senyap... belum masanya lagi nak bersemuka... tapi tak ada rezeki nak jumpa kali nie. Di sana, apa lah yang difikirkannya... bagaimana lah keadaannya berada di tempat orang... dalam tempoh yang lama. Aku sedih, tapi apa lah yang mampu aku tolong... kecuali dengan berdoa kepadaNya semoga dipermudahkan urusannya di sana.

Hari nie lepas je kenduri... member ajak minum... so kawan aku nie... follow kereta aku... suaminya yang drive... kali pertama aku tersalah masuk lorong... kali kedua aku tersalah masuk simpang... boleh aku masuk simpang ke bangunan PKNS depan IPD Shah Alam... padahal tempat yang nak dituju tu... bukan tak biasa pun... dah selalu pe pun... hari nie pemanduan aku langsung tak fokus... geling kepala laki kawan aku... laki kawan nie drive kereta Cambry... tetiba aku teringat si dia... dalam fikiran nie... si dia... si dia.

Dalam kepala nie dok ingat si dia... sedikit sebanyak terganggu jugak urusan seharian aku... harap aku kuat lah untuk menghadapi semua nie.

0 ulasan: