Monday, July 18, 2011

TERASA DIRI DIHARGAI

Rasanya semua orang suka dirinya dihargai... tak kisah lah dihargai oleh insan tersayang ke??? dihargai oleh kaum keluarga ke??? rakan taulan ke??? tak kurang jugak dihargai oleh bossnya... yang kerja swasta, mesti tertunggu-tunggu bonus hujung tahun kan... kami kalau dapat bonus tak boleh nak sorok... satu Malaya tahu... he he he he... tahun nie ada bonus kot.

Aku ada 3 orang kakak, seorang adik dan seorang abang... biasa lah dalam keluarga nie... ada adik beradik yang rapat... yang tak berapa boleh ngam... tapi tak bermakna tak ambil tahu... tu lah lumrah dalam kehidupan... sekarang aku tinggal berdua je di KL nie... dengan kakak no.3. Sebelum nie kami bertiga di KL nie. So sekarang nie ramai adik beradik den di kampung le.. dekat sikit dengan family.

Semalam kakak aku nie minta pendapat... aku rasa benda tu remeh je pun... tak perlu tanya pun dia boleh buat keputusan sendiri. Tapi dia kata, nak tanya jugak pendapat aku... tak pe lah setakat beri pendapat tak jadi masalah. Bagi aku, selagi orang percayakan kita... kita perlu hargai. AKu ingat lagi, kata-kata yang aku pernah beritahu kepada si dia... "Abg komunikasi berkesan dalam keluarga penting". Kerana kekurangan dalam komukasi lah banyak masalah lain akan timbul. Rasa ketidakpuasan hati tidak dapat disalurkan dengan cara yang betul. Kesannya akan ramai orang di sekeliling akan berasa tertekan dengan situasi berkenaan.

0 ulasan: