Saturday, August 20, 2011

BANYAK PROGRAM TERGENDALA

Selalunya di hujung minggu aku sentiasa sibuk dengan pelbagai aktiviti... yang sudah menjadi rutin... sepatutnya aku kena keluar pukul 10.00 pagi... tapi seawal jam 5.00 pagi aku dapat sms agar ditunda ke sebelah petang. Tak pe lah masih ada masa... walaupun terpaksa berkejar dari Puchong... tut..tut.. tut... aku dapat sms pulak yang dari Puchong.. nak tunda lewat sikit... aduh macam mana nie.

Semalam yang sorang nie suruh datang umahnya pagi... tapi aku ada program... tak pe lah dia kata jumpa nanti selepas raya... ok lah dah selesai satu masalah... masalah sekarang nie... macam mana nak adjust masa... dari satu tempat ke satu tempat bukan dekat tu... nak berkejar-kejar pun tak boleh caya sangat KL nie... kita susah nak bajet time bila jam... time bila yang ok nya... Rasanya aku buatlah yang terbaik.

So aktiviti aku pagi nie di rumah... kemas rumah apa yang patut... dan konon-kononnya nak buat laporan sikit... printer pulak buat perangai... padahal malam tadi elok je aku print artikel untuk dibaca sebelum tidur... sikitnya jiwa. Antara kekakang yang terpaksa kita hadapi dalam menyiapkan sesuatu tugasan.

Nie kan... bersiap-siap, lepas Zohor dalam pukul 2 kan... boleh lah bergerak ke Puchong. Tengok lah dah dekat nak raya nanti aku nak pe cuci mata kat PKNS. Tahun nie aku bercadang nak balik kampung selepas solat hari Raya... mesti jalan raya tak banyak kereta kan.

Jika berakal hendaklah berfikir...
Apabila berjanji janganlah mungkir...

0 ulasan: