Friday, August 26, 2011

GURU BERTUGAS MINGGUAN

Minggu lepas aku bersama-sama dengan rakan bertugas. Group kami bertugas pada minggu pertama..
minggu ke 11..
minggu ke 21..
minggu ke 31..
last sekali minggu ke 41..

Minggu lepas giliran rakan aku Aina berucap di tapak perhimpunan. Kalau ikutkan jadual bertugas memang dah disiapkan pada awal tahun untuk sepanjang tahun. Tentunnya minggu lepas menjadi kenangan dan akan dikenangan sampai bila-bila oleh rakan aku... siapa pun akan menggelabah berucap di tapak perhimpunan... tambah pulak dia cikgu baru dan kali pertama bercakap di tapak perhimpunan.

Aku yang dah belas tahun mengajar pun... kekadang mengeletar jugak... tak pe lah Aina jadikan pengalaman itu sebagai guru yang terbaik. Ikutkan dia dah buat teks ucapan... bangun bersahur dah tak tidur punya lah nak buat teks... kebetulan malam tu tidur di rumah aku... kami sekarang nie gilir-gilir rumah. So tak ada lah rumah tu terus tinggal. Sehari bermalam di rumah dia... sehari kan di rumah aku... kalau di rumah aku kena bangun awal... kalau di rumah dia boleh releks sikit... rumah sebelah sekolah je.

Tinggal sekali je lagi group kami bertugas... lepas tu dah habis untuk tahun nie. Pantasnya masa berlalu meninggalkan tahun 2011.

2 ulasan:

Cikgu Musi said...

batul yu...ada cikgu dah berbelas tahun cakap pun tak confident lagi di perhimpunan...Saya Alhamdulillah..dan semakin berani bercakap..kalau dulu bila mempengrusikan mesyuarat rasa cam terketar2...

eeeda said...

Sebenarnya nak selalu bercakap je.. latihan kan memahirkan seseorang.. tak gitu???