Friday, August 26, 2011

HARI TERAKHIR SEBELUM BERCUTI

Dah agak lama jugak aku tak mengambil gambar... kadang-kadang gian jugak... nie semalam aku guna kamera member... kebetulan dia Ajk dokumentasi... aku pulak menyibukan diri mengambil gambar. Kalau dulu aku bukan ajk pun... aku yang suka-suka ambil gambar... sebenarnya kalau kita minat sesuatu tu tak perlu disuruh pun kita akan buat.

Tu lah... ingat nak beli kamera DSLR...bila difikirkan balik, duit banyak nak pakai untuk yang lain... nak beli kamera murah... alang-alang baik beli yang mahal terus... last sekali langsung tak ada kamera sekarang nie... berangan betul aku nie.

Sebelum balik, murid-murid bersalaman dengan guru-guru. Lepas tu guru-guru pulak mengambil kesempatan untuk bermaaf-maafan sebelum pulang berhari raya. Cikgu pagi sempat lah aku bermaafan-maafan... dengan cikgu pendidikan khas pun kami tak sempat... sebab mereka dah mula sibuk dengan anak murid masing-masing.

Ustaz, ada tokoh dah tu... bila lagi. Aunte farid geram betul dengan Ada nie... langsung tak senyum nak ambil gambar.

Comel anak-anak pra sekolah yang turut terlibat dalam membuat persembahan nasyid dan menyanyikan sebuah lagu raya.

Hari terakhir... dari awal pagi sehingga balik... program berjalan di kantin sekolah.

Hari tersebut telah diadakan penyampaian hadiah sempena majlis penutupan bulan Panitia Pendidikan Islam dan Bahasa Arab. Dalam majlis ini juga akan disampaikan sumbangan kepada anak-anak yang kurang bernasib baik dalam bentuk wang tunai, pakaian baju raya dan sekampit beras. Semua ini telah disumbangkan oleh badan-badan korporat dan orang perseorangan.

Sempat je juruacara majlis nie posing... kali nie telah Ustazah Wan dan Cikgu Zubaidah ditugaskan untuk memastikan majlis Ihya Ramadhan berjalan dengan lancar. Alhamdulillah semuanya berjalan mengikut tentatif. Cikgu Aina dan Cikgu Rusmina sempat menyelit...

Pentas kali nie aku suka... cantik kerana dihiasi dengan bunga hidup lagi... maklumlah Sg. Buloh nie kan banyak nursery bunga... aku pun tak tanya berapa depa beli sepasu... Kalau ada tauke yang kenal... mana tahu Ajk pentas dapat sponser ke... berapa harganya tak penting, janji ada bajet boleh je buat. Tahniah kepada Ajk pentas.

0 ulasan: