Saturday, August 6, 2011

KESERONOKKAN BEKERJA

Gambar dah lama nie... aku download daripada fb kawan... sebab sayang, gambar nie belum disimpan di dalam blog kesayangan nie. Aku sayang blog nie. Blog nie tersimpan seribu kenangan untuk diri sendiri... kekawan yang rajin menjengah... dan tetamu-tetamu yang secara tidak langsung terjumpa blog nie dan tetamu secara senyap.

Aku kalau pekena mihun sup memang tak angkat muka... bagi aku mihun sup tu sedap... kalau tak pedas... beri lah makan apa yang sedap... tapi kalau pedas... bagi aku dah tak sedap. Aku memang tak suka makan pedas. Si dia, sangat prihatin... sehari je bersama dengan aku... dah tahu aku tak suka makan pedas... siapa yang dah lama berkawan dengan aku memang tahu aku tak makan pedas.

Kenangan di Hotel Cristal Crown, Kepong. Antara rakan sekerja yang sentiasa berada di sisi di kala aku senang dan susah. Banyak membantu dalam pelbagai hal. Tu untungnya berkawan dengan orang lama nie... banyak pengalaman. Kadang kala kita tak terfikir sampai ke tahap tu... tapi mereka ada je idea nak menyelesaikan masalah. Biar ramai kawan... daripada ramai musuh.

Rakan 1 Malaysia. Aku nie mana-mana kaum pun boleh masuk. Kawan aku memang terdiri daripada pelbagai kaum. Ticer Vishal dah bercuti panjang... cuti bersalin. Tahniah kerana baru mendapat cahaya mata... aku lupa lah pulak... anak lelaki ke perempuan. Tahniah jugak untuk Nana kerana baru mendapat cahaya mata yang sulong.

Sebahagian guru-guru yang telah menyumbangkan tenaga dalam program EMS and BM di Jeram. AKu special sikit... datang lambat sebab ada hal yang tak dapat dielakkan. Keseronokkan bekerja nie, apabila semua rakan sekerja boleh memberikan kerjasama yang baik... tidak kira yang berada di sesi pagi mahu pun di sesi petang. Apa yang penting tak berkira. Kalau jenis yang berkira... memang susah nak buat program.

Wah Tn. Hj. di kelilingi rakan sekerja perempuan nampak... semua isteri orang tu... sekolah aku nie... tak kira cikgu lelaki... ataupun cikgu perempuan... semuanya boleh bekerjasama dengan baik. Bagi lah AJK apa pun mereka akan buat kerja. Insya Allah lah setakat nie tak ada lagi yang berkira... kalau dia berkira pun sekejap je... nanti dia akan malu sendiri.

Program akan datang... Perkhemahan Perdana di Raub. Aku terpilih jugak ke program tu... seronoknya... aku wakil unit beruniform pengakap 2 orang. Bila semak semula jadual aku... rupanya tarikh berkenaan aku nak pergi bercuti ke Kota Kinabalu. Perkhemahan selama 3 hari 2 malam bermula 30 September hingga 2 Oktober 2011. Tak ada rezeki nak turut serta. Mungkin lain kali.

0 ulasan: