Monday, September 19, 2011

PERCUTIAN KE TERENGGANU PART 2

Turun je flight, destinasi pertama tentunya pe ambil kereta dulu... baru senang nak bergerak. Masa aku sampai, kereta memang banyak lagi... lewat sikit lagi, kalau hujung minggu memang habis kereta sewa nie... kebanyakkan yang sewa penuntut 'U'. Kalau sewa ikut jam... sejam RM6.

Bergambar di salah satu pondok yang terletak di tepi sungai Terengganu di dalam kawasan muzium kapal.

Kami bergerak ke destinasi seterusnya... Muzium Negeri. Kali pertama aku sampai ke Muzium nie... rupanya kat dalam nie luas... banyak benda yang boleh kita terokai... berpeluh jugak lah aku berjalan di sekitar kawasan dalam muzium tu. Itu pun ada tempat yang kami tak pe tengok... sebab dah penat... cuaca hari tu memang panas... pukul 11.30 tu dah panas sangat.

Bergambar, berlatar belakangkan kapal yang terdapat di muzium berkenaan. Ada bahagian tertentu tidak dibenarkan naik kerana sedang diselenggara. Masa kami datang nie... sunyi. Hanya ada 2 group je sedang membuat lawatan. Group kami dan satu lagi group.

Banyak tempat dalam muzium nie kami lalu je... tak larat nak masuk di dalamnya... aku rasa di dalam tu lagi banyak benda yang boleh kita tengok. Tak pe lah kali pertama, tengok kat luar je... kali kedua kan... masuk dalam dan ambil masa baca semua.

Time nie, anak buah aku bersemangat lagi... bergambar sana... bergambar sini... sat lagi, mengadu mengantuk lah... lapar lah... biasalah budak-budak. Bila berjalan dengan anak-anak nie, kita lebih fikir mereka je... kita tu dah jadi nombor 2. Kali nie aku pun tak teruja sangat nak bergambar... kata je pe bercuti nak rehatkan minda... tapi dalam kepala nie macam-macam dok fikir... plan A, Plan B...buat aku stress lah jugak.

0 ulasan: