Tuesday, September 20, 2011

PERCUTIAN KE TERENGGANU PART 6

Nie lah tempat penginapan aku pada malam pertama di Terengganu... terpaksa lah tidur di Marang... tempat nie sebenarnya bersebelahan je pun dengan Hotel Seri Malaysia Marang. Boleh lah.. setakat nak tidur je pun... bagi aku cukup selesa dengan kadar bayaran semalam RM80 siap dengan air cond dan servicenya memang terbaik lah.

Nie pulak kereta yang banyak berjasa kepada kami sepanjang berada di Ganu... TBB 2452. Cantik bersih tu aku siap hantar pe basuh luar dalam lagi... serabut tengok kotor sangat.

Bersiap sedia untuk meneruskan misi seterusnya ke Kuala Terengganu pada hari kedua. Depan kereta aku tu... rumah tuan chalet nie. Hari Sabtu penuh... pagi Ahad tu kira aku yang keluar paling lewat... yang lain pukul 7.00 a.m dah keluar.

Nie kalau sesiapa yang berminat nak bermalam di Marang boleh le try calling-calling.

Pantang ada tempat comel sikit... mula lah sibuk nak bergambar. Aku suka tempat nie, sebab senang nak cari makan. Lagi satu aman je.

Hari kedua kami bermalam di Chalet Teratak Samudera Kita yang terletak di mengabang Telipot. Tempatnya memang cantik. AKu memang bercadang nak bermalam di sini 2 malam... tapi penuh... hari kedua baru ada kosong. Lintas jalan dah pantai.

Kereta banyak tu... sebenarnya ada pesta memancing... sepanjang pantai tu penuh dengan joran. Memanag meriah lah. Kawasan nie dalam pagar... tak ada lah banyak sangat pun chaletnya. Aku suka sebab cantik. Semalam RM80 je pun. Siap ada air cond lagi. Nak dapatkan keterangan lanjut klik sini.

Mana lah tahu suatu hari nanti bercadang nak ke Terengganu cuti-cuti Malaysia. Kalau nak dekat dengan airport boleh lah menginap di DORA INN (09-6668482) boleh jalan kaki je ge airport dan jalan kaki je ge makan sotong celup tepung.

Tempat aku menginap bilik yang sebelah kanan tu... esoknya Ahad, pukul 6.00 pagi kami dah kuar pe airport check in... lepas tu pe tempat sewa kereta... nak pulangkan kereta. Lepas tu En. Rani hantar ke airport... tu aku kata service nya terbaik. Dekat je pun... tak sampai 10 minit dari tempat kereta sewa... ikut jalan belakang tepi pantai... kalau ikut depan banyak lampu isyarat... kalah Seri Pristana ke Sungai Buloh.