Thursday, October 6, 2011

PERCUTIAN KE KOTA KINABALU PART 8

Sebelum balik, oleh kerana masa masih ada... kami mengambil kesempatan untuk singgah di Muzium Sabah... Muzium nie terletak di laluan yang sama untuk ke Airport. Kami tak lama pun kat sini... kerana banyak ruang pameran ditutup untuk memberi laluan kepada kerja-kerja pengubahsuaian.

Bergambar di pintu gerbang Muzium Sabah. Kami hanya dikenakan bayaran masuk sebanyak RM1 je... Kalau biasa berapa harga aku tak tanya lah pulak. Paling aku teruja... rangka ikan paus yang ditemui pada tahun 2006... memang besar... rangka tersebut dipamerkan di ruang utama muzium tersebut.

Reflika yang paling besar tu... kalau betul tak terangkat. Masyarakat di sini menggunakan alat tersebut untuk memugut hasil hutan...

Di sini juga dipamerkan kereta klasik zaman tok kadok... dulu orang besar-besar dan kenamaan je pakai kereta mewah nie... sekarang student pun dah mampu pakai mini cooper (kelisa). Aku minat betul kereta nie... nak beli mini cooper betul tak mampu.

Kereta warna merah nie... namanya kereta (kura-kura)... sekarang dah jadi kereta antik.

Pemandangan dari luar Muzium Sabah.

Keretapi yang dipamer di bahagian luar muzium...

Nie merupakan entry terakhir mengenai percutian ke Sabah... pengalaman bercuti ke sana akan menjadi memori yang terindah... jika berpeluang aku akan ke sana lagi... antara tempat yang seronok yang pernah aku pergi... terutamanya bab makan.... tempat lain susah nak dapat makan udang besar... seekor harga RM20.

0 ulasan: