Friday, November 11, 2011

PERCUTIAN KE KUCHING, SARAWAK PART 2

Nie lah kawan aku yang sama-sama ke Kuching... aktiviti pertama kami... keluar makan malam. Kawan aku, yang merupakan salah seorang tenaga pengajar di UiTM Cawangan Kuching bermurah hati untuk membawa kami makan. Kali pertama aku jumpa kawan nie, selepas tamat belajar di Maktab tahun 1999.

Kami makan malam di seberang... so merasa lah aku naik bot penambang untuk ke seberarang... tambangnya murah je RM 0.50... tapi kalau dah lepas pukul 10 malam... bayaran lain pulak... RM1... tapi masih murah lagi kan.

Kawan aku oder nasi ayam penyet dan aku try makan mee kolok... sedap jugak.

Lepas makan, kawan aku nie bawa kami jalan-jalan di sekitar Waterfront... kebetulan baru lepas hujan... so tak ramai sangat orang kat sana...sempat lah kami snap gambar untuk kenangan... nie bangunan Dewan Undangan Negeri yang terletak di seberang sana..

Kalau ke Kuching jangan lupa ambil gambar di sekitar replika kucing yang menjadi mercu tanda Bandaraya Kuching... he he he... last sekali aku ke Kuching pada tahun 1997...

Replika kucing yang menjadi daya penarik kepada pengunjung untuk merakamkan kenangan di Kuching.

Bergambar setelah perut diisi dengan mee kolok... lepas nie boleh lah cakap aku dah pernah makan... dah habis pusing sampai di menara kami patah balik... boleh tahan jugak kami berjalan... lain kali kalau nak bercuti yang memerlukan banyak pergerakkan kena buat latihan... lenguh kaki aku.

Habis kalau hari biasa... berjalan dalam kawasan sekolah je pun... itu pun kalau time banyak kelas... kalau tak duduk je kat siber tu... tahu-tahu je dah nak balik. Kalau dah balik rumah... dah lagi lah kurang pergerakkannya.

0 ulasan: