Saturday, November 12, 2011

PERCUTIAN KE KUCHING, SARAWAK PART 3

Hari kedua di Kuching, kami plan untuk ke pasar Serikin... nasib baik ada kawan aku yang sudi bawa kami ke sana... terima kasih my friend.

Pukul 8.00 pagi kami bersiap-siap untuk sarapan di hotel... pukul 9.00 lebih kami bergerak ke sana... boleh tahan jugak perjalanannya... kalau drive sendiri jenuh jugak... sebab tak ada papan tanda... oleh sebab orang bawa... so boleh lah kami layan kiri kanan dan menyembang sakan... banyak cerita yang hendak diceritakan... maklumlah cerita yang bertahun-tahun nak dihabiskan dalam masa yang beberapa jam tu.

Bergambar di salah sebuah kedai yang kami singgah untuk beli kain batik Sarawak untuk keluarga... aku tak memborong pun... cuma beli kain batik je... kawan aku sorang nie je beli macam-macam.

Memang murah lah harganya... kebanyakkannya barang dari negara seberang dan juga hasil pertanian masyarakat setempat.

Memang meriah lah pasar nie... pelancong dari luar pun ramai... orang semenanjung yang borong sakan kat sini.

Kawan den bersama anak-anaknya yang sudi temankan kami ke sana... kebetulan pada hari tersebut dia tak ada kerja... so boleh lah temankan. Seharian jugak lah kami di sini... kami berjalan sampai di hujung jalan.

Naik lenguhlah kaki aku berjalan.

Balik tu, sempat kami singgah di restoran di Taman Ilmu... tak jauh pun dari rumahnya. Kami oder air special. Lepas tu gerak ke rumahnya... Isterinya sibuk masak rendang dan ketupat untuk hari raya... tu yang tak dapat join sama.

2 ulasan:

~Insan Biasa~ said...

hahaha...kalau aku jadi bini dia..mau aku tarik muka. kita penat2 kat dpur...laki bley g jenjalan....huhuhu

eeeda said...

Dia ok je layan kami... dah berbelas tahun tak jumpa tu...