Saturday, December 15, 2012

PERCUTIAN KE BUKIT TINGGI, PADANG PART 3

Maninjau Tour
Hari kedua, kami memilih untuk lawatan ke Maninjau Lake... dah namanya percutian main redah... sampai kat sana baru lah nak fikir aktiviti apa yang boleh dibuat... nak cari travel agensi lah... kebetulan sebelah hotel aku ada buat pakej yang aku maksudkan... kalau penuh satu van 7 orang... dia kira kepala dalam rp 150 000 je... oleh kerana time kami datang tak ada orang yang nak mengikuti aktiviti Maninjau Tour... hanya kami berdua je... bila kami baca aktivitinya menarik... dia mintak rp 500 000 dalam... RM 162.50... rasa macam mahal lah pulak... maklumlah budget ciput... tawar-tawar... dia kata nak murah boleh... dia sediakan motor untuk 2 orang... hu hu hu tak berani aku. Akhirnya setelah beberapa kali tawar, dia bagi lah rp400 000 ( RM130.00 ) naik van. 

Aktiviti seharian... bermula jam 9.00 am dijemput di hotel dan dihantar ke hotel jam 5.00 pm... berbaloi tak??? perjalannya sangat mencabar... kami terpaksa melalui 44 lekok... atau selekoh maut... takut betul aku. Sampai di Puncak Lawang terasa sejuknya... kat situ aku dengan kawan nie bersemangat nak ambil gambar... tut..tut... tut.. ada seekor anjing pulak mai tempat kami ambil gambar... terus hilang mood nak berfoto.

Siapa yang tak tahan... memang akan muntah lah.... hu hu hu jalannya bisa buat kita serik nak melalui untuk kali kedua... tapi pada mereka tak ada apa pun... kalau terus lagi boleh sampai ke Padang... tapi perjalanannya lebih jauh... berbanding ikut jalan yang aku lalui semasa datang.

Dari Puncak Lawang memang cantik pemandangan Tasik Maninjau... aku difahamkan tasik berkenaan bekas gunung berapi... 

Sudah bersedia untuk berangkat
Sempat lagi bergambar sebelum berangkat pulang... tak terdaya aku mengangkat beg tu... ari tu masa ke Saigon aku packing baik punya... beratnya mencecah 17kg... kali nie dalam 14kg... so senang next time... nak ke mana-mana just ambil bagasi untuk 20kg lebih kurang RM40. Tapi tu lah nak memikulnya jenuh jugak kalau parking kereta jauh...

Kami tak shopping sangat pun... cuma beli sepasang 2 je kain untuk ahli keluarga... kain pasang sulam memang cantik-cantik... ada jugak kawan aku kirim... nasib baik kirim dengan duit... so kena beli lah kan... kirim dengan air liur... wasalam lah.

Memang enjoy sangat bercuti dengan kawan aku nie... terima kasih Kak Muny... lain kali nak ke mana-mana destinasi bagi tau... nak join. Member aku nie mengajar di Melaka... dulu sama sekolah... sanggup tu... pepagi gerak dari Melaka ke LCCT... terima kasih jugak untuk suaminya... kerana izinkan isterinya bercuti bersama dengan aku.

Jika baik hati Insya Allah orang suka...
Wajah ceria jauhi sedih duka...

1 ulasan:

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Kami memberikan pengkhidmatan yang baik dengan penuh rasa kekeluargaan dengan harga tour yang sangat berpatutan di daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia seperti : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.