Saturday, October 25, 2008

LUAHAN RASA

Suatu malam yg penuh kesunyian....aku masih lg blm...blh tido....aku beranggan2....tiba2 teringat pulak kat sek....byk keja blm siap... peperiksaan akhir thn le....yg terdekat mesyuarat guru akhir..pada 25/10...ikhlas ckp ....aku bengang jgk...cuti 4 ari blh blk kg...tp apa kan daya saya yg menurut perintah. Ari tu plk aku kena beri taklimat mengenai Hari Keusahawan... Jadi ketua nie..bkn senang lg plk nak beri arahan kpd org yg lbh senior dr kita......cabaran betul thn nie....

Bila fikir tahun depan kena ke pagi.....2 satu hal..kdg2 terfikir org yg blh buat keja selalu jg mangsa. Tp org yg tak bleh buat keja sentiasa relex. Rialitinya hidup seorang guru....Pembahagian tugas yg tidak adil....Thn dpn kena ngajo Thn 6...tahun nie ke petang sebab melawan.....dah habis kot sesi pemulihan naik ke pagi plk.....ikhlas ...aku seronok di sesi ptg...semua keja umah settle...siap blh mengeteh kat kedai lg pg...ada lah geng2nya..(kak as, kak ita, kak ana, kak ros....)

Kadang2 aku kesian tengok kwn aku sorang nie....memang susah nak jumpa...dalam seratus... nak cr 1 pun blm tentu... 2/3 jam sehari tido...klu aku mahu pengsan....Tak kala org lain lena dibuai mimpi2 indah.... dia pulak berhempas pulas memerah otak memikirkan itu, ini....mengenai sekolah. Tambahan pulak hujung tahun....perancangan tahun depan nak kena buat....

Cikgu nie...aku tengok bkn mcm guru biasa....dah lebih kepada PK..
Semua benda dia buat....semua benda dia kena fikir....
Aku kat sek nie... dah 8 tahun....keja cikgu nie...tak terikut....tak terbuat kita...cikgu nie...layak dpt APC setiap tahun....tp sek aku ikut senioriti....bkn ikut kualiti....ok jgk semua org akan merasa......APC & PTK ada pro and contranya.......

Klu lah ada rezeki cikgu nie...dpt tukar tahun nie.....sek akan kehilangan sebutir permata yg berharga....le nampak gayanya....

1 ulasan:

linda said...

Emm..biasa la eeeda. Hanya Allah yang Maha Adil...