Saturday, October 31, 2009

HEY LADIES



Kali pertama aku dengar lagu nie mcm best gitu.... tak kisah lah lagu indon ke... lagu tempatan ke.... bagi aku kalau lirik nya memang bagus.... aku layan je... Lagu nie memberi peringatan kepada ladies supaya berhati2.... tapi tak sampai anti pulak pada lelaki.... sebab bukan semua lelaki sama....

Setakat aku jumpa ari nie lelaki yang berstatus suami orang memang pandai mengayat.... bisa membuatkan hati ini cair... kalau boleh, dan seboleh2nya jangan lah jatuh hati dengan laki orang.... bisa buat ladies nangis.... yang penting jangan mudah jatuh cinta pada seseorang tanpa usul periksa.... dalam situasi sebegini pun boleh buat ladies menangis.... kerana dikecewakan oleh lelaki....

Apa yang penting jadikan pengalaman semalam untuk menempuh hari ini dan akan datang....
Orang yg lemah adalah org yg tidak belajar daripada kesilapan....

Friday, October 30, 2009

BERKAIN BATIK

Hari Jumaat, murid tahun 6 biasa lah.... mcm2 aktiviti kami buat nak menarik minat murid2 datang sekolah... kalau sebut je main bola sepak.... memang ramai yang akan datang.... Kali nie Cikgu Mat Nor nak buat pertandingan bola sepak mini....atau pun skrg org panggil futsal.... hu hu hu memang meriah lah.... ari nie cikgu mat nor buat sedikit kelainan.....main futsal kena pakai kain batik....

Kalau ada kamera....nak gak aku rakam time mereka bermain.... mesti seronok mereka tengok nanti.... nie pun sempat gak snap pakai phone kawan aku.... he he tak boleh hidup betul tak ada kamera nie.... apa pun tengok dalam gambar, comel2 pulak anak murid aku nie berkain batik..... Tengok sekali mcm kat kg lah pulak.... masa kecik2 dulu....memang berkain batik je setiap masa.... tapi skrg nie aku tetap gak pakai kain batik kat umah..... tapi tak lah sampai ge pasar malam pakai kain batik... sat lagi tertukar pulak dgn minah Indon.....

Beli rojak jambu bersama betik....
Dimakan pula di dalam bilik....
Walau pun hanya berkain batik...
Tapi mereka semua tetap nampak cantik.....

AKTIVITI YANG MENGHIBURKAN

Semua gambar di atas nie ehsan daripada wan..... dah 2 minggu aku tak snap gambar.... gara2 kamera problem.... sekarang mengharapkan ehsan keng kawan je le.... tapi mengupdate blog tetap gak diteruskan....

Bukan senang nak dapat peluang menonton Hari Rabu.... selalunya hari Rabu nie ada je aktivit ko-ko.... bukan apa nak kejar harga murah...... kali ni tak boleh tak jadi..... pukul 1.30 patutnya nak gerak.... tapi ada je yg ada hal... alih2 gerak pukul 2.00 pm....

Aku cukup malas nak ge dgn keta aku... sebab aku kena drive..... rupanya ge dgn keta nana pun aku gak kena drive..... tak ada peluang langsung nak duduk sebelah...... bila agaknya dpt duduk sebelah nie.... Alasan tak tahu nak drive ke One Utama.....

Gara2 tersalah panggung wayang..... aku pun tak tahu ada 2 kat situ.... TGV dan GSC....ceta yg kami nak tengok ada kat GSC..... Sebab selalu dok tengok kat JJ Kepong je..... sebab ceta tu tak ada ditayangkan kat TGV.... so kena ge 1 Utama....

Kira plan dah cantik.....search internet tu.... tapi menglabah punya pasal boleh ge TGV.... dah la.. lambat.... nak cari satu hal... sudahnya tak dapat masuk pukul 2.20 pm..... terpaksa lah masuk pukul 4.40 pm... ada masa lama lagi tu.... apa lagi, kami ge makan.....bab makan aku layan je.... tak ada pantang2....

Grop poyo baru lah nie..... aku pulak yg tuanya.... klu grop yg lain aku rasa muda lagi... ha ha... nie sebab jalan dengan adik2 terasa muda.... ya ke muda...... Su, ada je masa nak jalan.... lepas nie ada hati nak ajak ge main snooker.... bak kata kawan aku... tak salah sekali sekala nak hiburkan hati.....bersama keng kawan....

Kalau ada Kak Samrah.... rajin dia melayan kerenah aku.... ckp je nak ge menonton ke???? nak ge makan ke???? mana je mesti dia temankan.... Sampai sekali tu, dia temankan aku ge makan kat Ampang.... tempat makan tu memang eklusif giler.... aku dah teringin lama... akhirnya tercapai gak..... Rindu pulak kat akak......

Tapi, ada minah tu tak terus balik tu..... boleh layan sorang2 kat One Utama tu..... tapi seronok betul lah jalan dengan ko orang..... Yang syok tu..... yg tak ada laki tu layan ok gak.... nie yg ada laki pun boleh layan..... bagus betul su .... hang dapat laki, boleh bergilir2 jaga anak..... tu yg hang awek muda...... sebab tak tension......

Pergi bercuti sampai ke Tioman, naik feri jln sehala......
Bukan senang nak cari teman, teman yang satu kepala.....

Thursday, October 29, 2009

LAMBAIAN KAABAH

Sumbangan Sir Mokthar besar dalam bidang PA sistem sksb....
Sir berbaju biru....

Di kesempatan ini, aku ingin mengucapkan selamat berangkat ke tanah suci kepada Sir Mokhtar pada malam nie.....29 Oktober 2009 jam 10.00 malam. Semoga beroleh kesihatan yang baik dan dapat menunaikan ibadah haji dengan sempurna.

Aku tak tahu pun Sir nak ke tanah suci..... Nasib baik Hafiz yg buka mulut.... Bukan apa sir nie pun baru je dapat tahu.... pada hari selasa..... Pagi tu dia ada lagi kat sekolah nak settle apa yang patut... tengah hari memang dah hilang.... ya lah mesti banyak kerja yang perlu diuruskan.... Rezeki Sir tahun nie dapat ke sana....

Aku ingat dah tak berpeluang nak mengucapkan selamat jalan dan minta maaf.
"Alah tak dapat nak suruh doakan" sambil berseloroh dengan keng kawan....Tak sangka ada pulak yang menyampuk tu....
Nak jugak suruh doa untuk dia sekali....ha ha... tak lain, mesti yang bujang kan.... tak kan yg dah ada laki bini kot.... Siapa lagi kalau bukan Nana dan Wan....

Tak sangka ari nie pukul 1.40 ptg Sir datang nak pulang kan laptop kat makmal.... kebetulan aku pun ada kat situ so... dapat lah kami jumpa and than minta maaf.... Kami memang segan sebenarnya dengan Sir kalau nak suruh pun.... tapi bila dia offer tu.... kami ambil peluang...
"Sir minta tolong doakan supaya kami cepat bertemu..... " aku tulis pada kertas... nanti takut dia lupa.

Selamat berangkat ke Tanah Suci.

Monday, October 26, 2009

GAMBARKU DIABADIKAN

Aku ambil gambar nie drpd fb yang dikirimkan oleh......Hazwani Abdul Ghani... kalau nak tahu yang mana satu.... mestilah yang dikelilingi oleh gambar rakan2 fb.... Aku rasa seronok gak lah bila gambar aku diabadikan oleh rakan fb....kata je buat macam nie.....tapi makan masa gak nie....nak copy... nak paste... boleh tahan jugak ambil masa....minah nie memang jenis rajin....Terima kasih Wani..... akak abadikan hasil kerja wani di blog akak.....bersama dengan gambar rakan2 yang lain...

Kawan2 selalu cakap aku nie jenis giler sikit....kalau dah depan komputer tu... tak payah nak ckp dgn aku... sebab jenis aku tak boleh buat byk keja dalam satu masa.....so bila keja tu aku tumpu je.. so sory lah keng kawan ya.. nak sembang kita sembang lain kali.... ...

Jenis aku tak kisah org nak ckp apa pun.... janji aku bahagia dengan cara aku... menghabiskan masa di depan komputer...melayan kerenah keng kawan di tenet.... itu memang aku suka.... ha satu lagi aku tambah.... jalan2....

Hujung minggu ke pasar tani, ke pasar tani membeli kuini....
Terima kasih kepada wani, kerana sudi kongsi gambar ini...

AHAD YANG MEMENATKAN......

Nie antara kaki yang tak cukup tangan dibuatnya.... gerai aku jual ais krim....sampai habis lah stok kat tauke yang aku mabil tu.... memang laris betul gerai aku....nasib baiklah orang bawah aku yang boleh dikatakan cekap lah bab2 nie.... terima kasih kepada semua ajk aku... terutamanya suzanna (tudung pink), ustazah nooriza (tak ada dlm gambar), hajjah zakiah (kain tudung biru), pembantu pendidikan khas dan tak lupa minah aishah (berbaju merah).....
bukan senang nak uruskan semua nie... nasib baik ada mereka semua nie..... aku ada gaya tak tauke ais krim.... hu hu poyo je kan.....paling banyak untuk burger ais krim.... ada ke??? aku buat nama sendiri....suka2 hati aku je....

Cikgu Rozam.. jual apa tu.... jangan makan pulak.... saya tengok mcm sedap je... sory lah mmg tak menyempat nak melawat gerai orang lain.... maklum lah gerai saya pun tak menang tangan dibuatnya.... apa pun cikgu rozam memang stady je hari tu kan...

Tengok je lah dalam gambar tu...memang meriah giler lah... kira tahun nie sambutan memang hebat... nak banding tahun lepas.... tahun lepas sapo ketua tu????.... tahniah buat k. saniah kerana berjaya handle program yg ku kira hebat gak lah.... Promosi lebih kot tahun nie.... Awal2 pagi lagi di dataran perhimpunan dah mula dibanjiri dengan pengunjung... mcm kat sure heboh pun ada.....tok leh hebat sgt tu... sua rasa tv9 kot...

RAHSIA PERSONALITI

Rahsia Personaliti Mengikut Bulan Islam: RabiulAwal
  • Perwatakannya baik
  • Mungkin dia akan mendapat pangkat besar
  • Menjadi orang berpengaruh atau kaya tanpa diduga dalam pekerjaan
  • Ramai yang menyenanginya
  • Sifat negatif dirinya termasuklah kurang sabar
  • Hatinya keras
  • Mudah marah
Rahsia Huruf Pertama Nama Anda: F
  • Punya pendirian yang teguh
  • Tidak mudah goyah dan keras kepala
  • Mereka juga sukar memaafkan
  • Tidak setia dan amat berhati-hati bila berbelanja
Rahsia Bulan dan Kelahiran Mengikut Kajian Dato' Dr. Fadzilah Kamsah
Mac

  • Berpesonaliti menarik dan menawan
  • Mudah didampingi
  • Sangat pemalu dan pemendam rasa
  • Sangat baik secara semula jadi, jujur, pemurah dan mudah simpati
  • Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran
  • Suka pada kedamaian
  • Sangat peka pada orang lain
  • Sesuai dengan kerjaya memberi khidmat kepada orang lain
  • Tidak cepat marah dan sangat amanah
  • Tahu membalas dan mengenang budi
  • Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam
  • Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal
  • Suka berangan-angan
  • Suka melancong
  • Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi
  • Kelam kabut dalam memilih pasangan
  • Suka dengan diasan rumah tangga
  • Punya bakat seni dalam bidang muzik
  • Kecenderungan pada benda yang istemewa dan baik
  • Jangan terlalu mengikut selera atau perasaan
Sesiapa yang rapat dan mengenali aku boleh lah memberi komen dan pandangan dari sudut kaca mata sendiri setakat mana kebenaran mengikut huruf, bulan Islam dan bulan kelahiran... aku mengalu-alukan komen dan pandangan daripada kalian secara ikhlas....

Kalau ikutkan makna nama aku....
Faridah bermaksud satu2nya yang teristimewa....
tapi aku sendiri tak tahu apa yang istimewanya aku..... dan tang mana istimewanya tu.... apa yang pasti mak ayah aku letak nama yang mempunyai makna yang cukup baik..... terima kasih my dad and mum....


Orang yang rapat dgn kita, akan kenal siapa kita yang sebenar.....

HAPPY BESDAY AMI

Setiap tahun tentunya kita ternanti-nanti hari yang ku kira semua orang akan ingat....dah tentu hari lahir kan... sebab apa?... pertamanya nak sambut dengan orang yg tersayang.... keduanya nak tunggu hadiah drpd org yang terdekat....tak kurang gak nak tunggu org belanja.... itu pun kalau ada...

Setip tahun aku tak pernah lupa tarikh lahir kawan baik aku....merangkap room mate aku...masa sama2 belajar di IPRM....siapa lagi kalau bukan...AMI NORSAADAH AMRAN....hari nie 26 Oktober 2009 merupakan ulang tahunnya yang ke 31 tahun....sama tu dengan Faizal Tahir....Semoga tahun ini merupakan tahun yang paling mengembirakan.... Aku akan sentiasa mendoakan agar kau sentiasa diberi kesihatan yang baik dan dimurahkan rezeki.... paling penting cepat dapat jodoh....

Hari minggu berkelah di jeti....
Berkelah dengan berhati-hati...
Tak lupa nak ucap selamat hari jadi....
Semoga hidupmu sentiasa diberkati....

Sunday, October 25, 2009

SEMALAM YANG DIKENANG

Masa kami berada di Sibu terlalu singkat.... lebih kurang 24 jam je... jadi masa yang ada tu kami gunakan sepenuhnya....Gambar nie kami ambil sebelum bertolak ke Lapangan Terbang untuk pulang.... Aku sedih jugak bila boboy mengharapkan kami berada di sana lebih lama.... Ya lah kami sempat pergi melawatnya hanya dua kali je... waktu sampai dan waktu hendak pulang....kami tido pun hanya beberapa jam saja.... sebenarnya banyak waktu kami nak gunakan untuk bersama kawan... yang dah lama tak jumpa.... Akak balik raya ari tu pun aku tak sempat jumpa....

Malamnya sempat lagi kami pusing2 sekitar bandar Sibu.... Nasib baiklah ada 2 keluarga nie.... yang sanggup melayan kami.... Terima kasih kepada Dayang Faridah sekeluarga dan Ustaz Wan serta isteri Ansyara kerana bawa kami jalan-jalan. Bandar Sibu pukul 10 dah tak ada orang... kami je dok layan bergambar sana sini... Gambar nie di tepi sungai Rajang....agaknya kalau waktu siang mesti takut nak tengok....sungai tu kan luas....

Akak pun melayan lah jugak kami bergambar.... dalam duk sakit2 tu.... maklumlah seronok bergambar...berborak...kadang2 bergurau tu ada antara kami tersentuh tangan org sakit... jenuh mengaduh kawan tu....nie bergambar depan padang Sibu....masa nie dah sunyi... dah tak ada orang ....harapkan kami je ramai...

Nie Ansyara.... depa nie semua satu sekolah dengan akak... satu taman tu rapat... dah macam satu keluarga.... gambar nie kami ambil.... kat bandar Sibu.... ala2 kat Hong Kong gitu.... ada banyak tulisan cina... dan berjenis2 binatang dalam kelander cina... aku ada jugak bergambar kat Kuda... kononnya nak buat kenangan.... sebab aku lahir tahun kuda.... hu hu.. hampeh semuanya tinggal kenangan... tak dapat nak diselamatkan....

Seronok sebenarnya sekali sekala jumpa keng kawan.... jalan dengan K.Ita dan K.Sidah memang seronok.....aku ikut je... mula2 tu takut gak naik kapal terbang.... sebelum naik dah ketar lutut... tapi nasib baik dah naik ok.... kali pertama aku naik kapal terbang tahun 1997... masa tu ge Kuching....

ERT I SEBUAH KEMAAFAN

Setelah sekian lama aku menanti dan terus sabar menanti agar
mendung yang menyelubungi perjalanan hidup ini akan kembali cerah seperti yang diimpikan.... Walaupun tidak mengharapkan kembali seperti hari pertama perkenalan kita..... tapi cukuplah sekadar kau dapat memaafkan aku atas segala yang berlaku.....

Aku cuma insan biasa yang tidak boleh lari daripada melakukan kesilapan... Akhirnya tanggal 21 Oktober menjadi hari yang paling gembira dalam hidup aku.....tuhan telah membuka pintu hati mu untuk memaafkan aku.....bertahun lamanya aku mengharapkan kesilapan aku dapat kau maafi.... ku kira beratus panggilan ku, ko tak pernah jawab.... beribu sms ku, kau tak pernah balas....

Kadang kala, aku rasa mcm org bodoh... tapi nasib baik lah aku sabar....dan tidak cepat putus asa... akhirnya membuahkan hasil. Terima kasih kerana memaafkan aku.... Aku menghormati pendirian mu dan akan sedaya upaya memenuhi permintaan mu... walaupun berat untuk diri ini memenuhinya.

Andai kau terbaca coretan ini, satu aku nak kau tahu.... kalau kau tak maafkan aku.... aku akan menyesal sepanjang hayatku....kemaafan daripada kau, terlalu bernilai bagi ku....

Aku akan sentiasa mendoakan kebahagian kau di dunia dan di akhirat. Terima kasih kerana kau pernah hadir dalam hidup aku.... Kenangan antara kita akan tetap jadi kenangan. Jangan jadikan kenangan pahit itu menghantui perjalanan hidup yang masih belum berpenghujung.

Saturday, October 24, 2009

NAK GLAMOUR GAK......

Gambar nie telah diedit oleh Dayang Faridah

Aku dah install adobe photoshop tapi belum ada kesempatan nak belajar.... teringin jugak nak edit gambar dan buat macam2..... terutamanya mcm cover majalah....hu hu glamour tu.... nak masuk majalah yg betul2 rasanya mustahil.... aku belum ada kepakaran lagi nak buat mcm nie.... nasib baik lah ada kawan sudi edit untuk aku....

Dunia nie sebenarnya kecil kan.... tak sangka pusing2 kita akan jumpa orang yang sama..... Puteri nie kawan anis...dan minggu lepas aku pergi melawat kawan aku yang kemalangan di Sibu tempoh hari....ustazah sharah yang terlibat sama dalam kemalangan tu.... rupanya kawan Puteri masa di USIM....tapi ari tu tak dapat jumpa Ustazah, sebab dia balik Johor....kat fb pulak boleh perasan. Ustazah Sharah yang perasan......

Walaupun Puteri panggil Kak Ida, Sharah panggil Kak Farid.... tak kisah lah yang penting orang yang sama....

Asalnya kawan kepada kawan aku.....
Akhirnya jadi kawan aku jugak....

Biar ramai kawan... jangan ramai lawan....

ANAK MURID DIUTAMAKAN

video

Gambar semasa Program Kem 1 Malaysia banyak sangat.... sayang pulak kalau tak diabadikan dan dikongsi dengan murid-murid serta rakan2 guru yang lain... sekarang nie jarang aku cuci gambar.... ambil je banyak2 simpan kat blog...semua orang boleh tengok.... tak kira mereka berada di mana sekali pun....

Ingat nak burn dalam CD untuk murid2 buat simpanan peribadi..... tapi tak ada masa nak buat semua tu...

KEMALANGAN NGERI

Kemalangan ini telah berlaku 3 minggu yang lalu.... hari nie aku baru dapat gambar melalui mms daripada kawan.....

Apa jua yang kita ada pada hari ini bukan milik kita yang mutlak....harta kekayaan, kecantikan, kesihatan, kepandaian... semua tu hanya dipinjamkan untuk sementara waktu... Pada bila2 masa dan di mana sahaja jika dengan kehendakNYA, semua tu akan hilang.... hari ini berlaku kepada ahli keluarga rakan kita.... Semua yang berlaku ada hikmahnya.... hanya Yang Maha Esa saja mengetahuinya.... kita sebagai hambanya perlu redha dengan ujian yang diberi.....

Tangan kiri yang telah dipotong pada 4 Oktober 2009 di Hospital Sibu.

Tangan yang telah selesai menjalani pembedahan dan telah siap dijahit.

Sisa daging selepas operation.

Keadaan kereta Estima yang baru genap setahun bayar ansuran.....

Baginilah keadaan kereta yang beberapa kali berpusing dan terbalik....

Friday, October 23, 2009

SOK SEK.....SOK SEK

video

Rakaman nie telah dibuat pada tahun 2006 kot..... lama tu... ada member aku nie terjumpa cd nie, so dia bagi kat aku untuk diabadikan dalam blog aku nie..... Kalau kekawan dapat tengok semula rakaman nie mesti seronok.... Sebenarnya kami buat rakaman nie, konon2 nak masuk rancangan sok sek TV3.... tapi aku pun tak tahu mcm mana tak jadi nak masuk... tak pe ah, tak dapat masuk TV3. Dapat masuk blog aku nie pun kira ok gak.....


Thursday, October 22, 2009

BERTEMU DI KEM 1 M'SIA

Aku pun tak sangka boleh jumpa kawan sekelas OUM di Memorial Tun Abdul Razak. Rupanya kak fatin pun ada juga perkhemahan Kem 1 Malaysia. Perkhemahan nie semuanya free termasuklah lawatan, baju t.shirt, seluar trak, topi, beg, makan dan minum...Kak Fatin daerah Sepang dan aku Daerah Gombak.....bertemunya di tempat yg sama....Dalam plastik pink yg aku pegang tu... aku shopping 3 biji mug....kalau dah minat kan nak buat macam mana.... sanggup je....

BERKAMPUNG DI SKSB

Kali nie... aku cari kesempatan untuk bergambar semasa camping.... aku tak nak lagi jadi juru gambar udahnya gambar aku pun tak ada... tu yang curi2 jugak ambil gambar nie.... atas tu, lawatan pusing2 sekitar KL.... termasuklah mezium negara... bergambar ramai2 tu selepas majlis penutupan perkhemahan....

Bergambar dengan bekas guru pelatih UNISEL yang datang untuk menjadi urusetia sepanjang perkhemahan ini... terima kasih kepada mereka berdua nie.... mereka nie bertungkus lumus menguruskan murid2.... maklumlah perkhemahan hari persekolahan.... dah tentu pergerakkan guru agak terbatas....P&P tetap berjalan seperti biasa.... cuma guru yang mengajar pagi diminta untuk datang petang dan begitulah sebaliknya...

Nie gambar aku... selepas sebulan berhari raya.... kesan daripada open house sana sini....berat badan aku bertambah 5 kg.... dan semalam bertambah lagi 1 kg... penat berkhemah ingatkan makin turun... rupanya tak jugak..... Pakai baju kuning merah, nie dah semangat nak jadi warga Selangor... sebenarnya tengah tak ada idea nie nak tulis.....

Ha ha... yang nie gambar malam terakhir perkhemahan.... bergambar dengan pelakon dan juga penerbit.... Aku nie pemalu, nie kawan aku ajak bergambar....sebelum tu tanya dulu....bukan boleh main redah je nak ambil gambar.....anak yg aku dukung tu bukan anak aku.... tapi, anak kawan aku...gaya ibu mithali tu ada kot...

Mcm mana aku boleh bergambar dengan Devid Teo..... alkisahnya aku duduk jauh je tempat org nak shotting... sekali dia datang tegur aku...
"Cikgu jugak ke?" dengan muka lawak dia tu...
"Ya..."
"Sir saya mahu ambil gambar sama sir boleh ke?" dengan selambanya...
"Boleh, cari tempat lighting sikit... kasi terang"
Sudahnya berduyung2 kekawan datang nak bergambar....alih2 ambil gambar depa tu dulu.... akhir sekali baru gambar aku.....
Tapi kalau malam tu ada Eja aku lagi seronok......

Nie gambar pagi hari terakhir perkhemahan.... sempat je aku bergambar....

Poyo je aku dgn K.wan posing dekat pameran barangan angkasawan... sebenarnya kami tengah tengok tayangan program angkasawan.... minta tolong budak snap sekali....sebenarnya nak jalan penat.... panjat banyak sangat anak tangga nak sampat kat atas nie.....

PROGRAM KEM 1 MALAYSIA

video

Sekolah aku antara salah satu sekolah yang terpilih untuk program kem 1 Malaysia. Aku terlibat secara langsung sepanjang 4 hari. Penatnya tak payah nak cerita...baru malam nie aku berkesempatan nak update blog..... tapi fb sempat je masuk kejap2... ini pun nasib baik kwn aku bagi pinjam laptop... dah 2 ari berturut dah nie aku bawa balik..... bukan apa laptop nie mcm2 ada tu aku seronok.....

MELAWAT KAWAN DI SIBU

Pada hari Sabtu 17/10 aku bersama k.ita, k.sidah dan mak k.sidah ke Sibu untuk melawat kawan kami yang terlebat dalam kemalangan. Sayang gambar yang aku ambil 280 keping tak boleh nak buka gara2 memory card problem.... gambar yang ada nie ehsan daripada kekawan...

Pada hari Sabtu tu... flight kami pukul 6.55 am.... kalau ikutkan kami beratur pukul 6.00 am... tapi oleh kerana staff airasia tu lembab sangat.... hanya sempat dia key in seorang je.... so tiga orang tak dapat naik flight tu... dah tu, yang dapat naik nenek yang umur 70an....
"Nenek kami semua tak tadapat naik, nenek naik sorang boleh ke?"
"Boleh" dengan confident je dia jawab... padahal sekali je naik kapal terbang, tu pun masa ge haji yang dah bertahun-tahun tu..

"Nek berani ke nie?"
"Berani"

Kami bertiga ambil keputusan lepaskan dia naik sorang... walaupun berat hati nie....kami sempat bekalkan phone je.... itu pun nenek bukan pandai guna pun... kami yang bertiga nie beli tiket baru.... Kami naik lah flight pukul 1.40 pm.... lama tu lepak kat LCCT.... sempat minum teh tarik 2 gelas.... borak sampai habis topik..... punya lamanya...

Nie gambar boboy.... di rumahnya...selepas 2 minggu berada di hospital... boboy bersama nenek... boboy cukup rapat dengan nenek..

Gambar tangan boboy sebelum operation.....

Kak samrah bersama rakan2 yang banyak membantu dan memberikan semagat....

Di kesempatan ini aku ingin mengucapkan terima kasih kepada Dayang Faridah.... nama dah sama... perangai pun lebih kurang... giler2... kerana telah bersusah payah bawa kami ke sana ke sini.... serta tak lupa ustaz wan sekeluarga...

Thursday, October 15, 2009

DULU & KINI

Copy from tenet

Dulu dan Kini

Zaman dah berubah negara dah maju...
Minda manusia pun mula tak menentu....

Dulu - bercinta tulis surat sebulan satu....
Kini - sms & mms tak kira tempat dan juga waktu.....

Dulu - nak jumpa boyfriend pun malu-malu....
Kini - kalau jumpa boyfriend nak buka satu persatu....

Dulu - hantaran tak jadi masalah...
Kini - hantaran memang cekik darah....

Dulu - kenduri nak selesaikan hajat.....
Kini - kenduri nak menunjuk-nunjuk siapa yang hebat.....

Dulu - lelaki memang berani.....
Kini - lelaki takutkan bini.....

Dulu - lelaki memang yang tanggung bini.....
Kini - lelaki melukut di tepi gantang mengharap simpati.....

Dulu - orang tak belajar tinggi, tapi tahu jaga diri.....
Kini - belajar sampai degree, tapi tak sedar diri.....

Dulu - suami cukup dihormati kerana komitmen yg diberi....
Kini - suami tahu je bebini, tapi nafkah bini cari sendiri.....

Dulu - susah nak terasa hati, sebab sentiasa menghormati....
Kini - banyak yang iri hati, sebab tertanam perasaan dengki....

Sampai sini dulu catatanku kali ini....
Sehingga berjumpa lagi di blog ini......

Andai ada yg terasa di hati....
Harap diri ini dimaafi....

Catatan ini hanya sebagai ilusi...
Tiada kena mengena antara yg hidup & yg mati....

12/10/2009, 0031 hour


EDISI TERJAH

video

Ari nie, aku belajar sesuatu yang baru..... aku tak kisah balik keja opis hour pun.... janji apa yang aku nak aku dapat.... sebenarnya dah lama aku nak belajar semua nie.... tapi tak jumpa orang yg sudi ajor..... nie kerajaan dah bekalkan fasilitator kat sekolah... aku ambil lah peluang...nak belajar kat luar boleh... tapi kalau skima sgt tak seronok gak kan.... ini belajar ikut suka aku.... apa yang nak tahu dia ajar....

Pokok keladi tiada dahan, tumbuh melata di hujung sana.....
Kat sekolah byk kemudahan, rugi kalau kita tak guna....

Wednesday, October 14, 2009

RAKAMAN PERTAMAKU

video

Ini merupakan editing aku yang pertama menggunakan movie maker... seronok lah lepas ini banyak kenangan2 yang aku rakam .....akan ku abadikan di blog nie...... tu je sempat aku belajar...

Rakaman nie dibuat semasa kelab staff mengadakan jamuan akhir tahun di Hotel Cyristal Crown Kepong pada 10 Oktober yang lalu.... banyak lagi yang aku perlu belajar....

Terima kasih kepada Cik Aishah yg sudi...
Kalau boleh akak nak belajar banyak lagi...

Monday, October 12, 2009

PANDANGAN MATA

Copy daripada internet

Pandang lah dengan mata hati....
Supaya kau lebih mengerti....


Pandangan juga perlu berhati-hati....
Takut berlaku gelora di hati....


Pandangan mata bawa ke hati....

Mungkin juga bersifat simpati.....


Pandangan kedua di nanti-nanti....

Getaran dijiwa, tanda ingin dicintai...


Pandangan mata sukar dikaji....

Ianya bersifat semula jadi...


Pandangan ikhlas terus ke hati...
Dua jiwa bersatu hati...


Itu lah tanda cinta yang suci...
Kekal abadi sampai ke mati...


2329 hours
12/10/2009

Sunday, October 11, 2009

KAU PERLU TAHU

Saturday, October 10, 2009

JAMUAN AKHIR TAHUN

Nie geng2 poyo je bila bergambar.... tak kira yang tua... atau pun yang muda....dia tak tahu aku nak masuk dalam blog.... and than nak buat tayang akhir tahun nanti... tu lah bila sesi tayangan video dok pening mana depa dapat gambar.... tapi time possing tak ingat dunia.... tapi ok jugak... time tu lah boleh gelak nak pecah perut....

Tu yang 2-3 orang kat atas perasan nak jadi model lah tu....terutama k.ros....poyo je... Mcm biasalah... bila kita sibuk dok ambil gambar... sampai gambar aku sendiri pun lupa nak ambil....gambar sendiri lupa nak suruh kawan tolong ambilkan... udahnya tak ada gambar... ada satu je...dah tu nampak tak comel..... memang orgnya tak comel ke??? atau org yg snap tu..... apa pun layan je lah gambar yg ada nie....

Hadiah kat atas tu ada 2.... satu kotak 4 segi sama, tu kawan aku punya.... yang kat bawah tu aku punya.... pembalut je mcm surat khabar... ( tapi bukan surat khabar) aku beli tu... RM1.20 lagi.... orang seni, memang macam nie... suka buat begitu dan begini.... aku tak perasan siapa yang dapat hadiah aku.... maklum sibuk dok ambil gambar... mengalahkan reporter majalah hiburan..... tapi aku buat jugak gosip sikit2..... utk tatapan keng kawan yg jauh di mata....

Hadiah aku tu... cikgu perempuan ke.... cikgu lelaki ke.... kalau dapat mesti suka... sebab lepas nie... senang keja dia.... terutamanya kalau nak cepat.... kita nie kadang2 nak cepat, cari benda susah nak dapat.... terutama benda yang sangat penting... nak tak hendak kena cari jugak....

Tahun nie, kami dapat kain batik sepasang.... pengerusi kelab staf dah maklumkan kena pakai hari pertama sesi persekolahan 2010..... wah meriahlah nanti hari pertama kat sekolah tahun depan....

Nie hadiah yang aku dapat.... ha ha... gelas 6 biji, esok duduk umah sendiri tak yah nak beli lagi.... hadiah yang perlu disediakan mesti tak kurang daripada RM10.... ok lah nak seronok2.... setahun sekali je ada acara mcm nie.... apa yang kawan kita bagi kita kena hargai.... itu lah hadiah yang ikhlas yang dia nak bagi.... Terima kasih kepada keng kawan yang beli hadiah nie.... memang akan digunakan suatu hari nanti....

Berjalan meredah curam, untuk mencari satu perhentian.....
Bukan harga jadi ukuran, tapi keikhlasan perlu diberi perhatian....

KELUARGA MY BOSS


Ha..ha.. ini merupakan gambar ahli keluarga boss aku.... Ko orang mesti tertanya2 kat mana aku ambil gambar nie... sebenarnya aku snap pakai kamera gambar pada kad raya.... Aku dapat kad raya daripada gb ke???...... tak mungkin... orang yang terpilih je.... siapalah kita nak dapat kad raya.... Gb bagi kepada fasilitator....

Aku geli hati dengan member nie.... gb sibuk nak keneng2 kan dengan anaknya.... tapi jual mahal... sekali tengok handsome tu anak boss.... maklulmah kami semua tak pernah tengok anak boss yang sulong dan kedua.... anak gb aku nie 3 orang jurusan kedoktoran.... tu kami dok usik.... doktor tu... tak nak lagi???? Nak cari yg macam mana lagi????....

Jangan marah ya yg empunya diri....
Saja usik-usik supaya hidup tak sunyi...
Kami2 nie memang mcm nie....
So jgn lah nak ambil hati dgn kami....


Nie kalau member yg baca mesti kutuk giler kat aku..... ya ah, org yg rapat dengan aku je tahu ceta nie....dan perasaan kami... nasib kami 3 org nie sama.... kena buang ke petang tahun lepas.... Rupanya aku dpt info.... gb pun dah perasaan yang kami terasa hati dengan apa yang pernah dia buat terhadap kami.... Bagus lah kalau dah perasan....

Kita bukan nak dilayan sebagai puteri....
Cukup lah sekadar diri dihargai....

Bukan niat kami hendak membenci...
Tapi luka di hati kecil ini, masih dirasai...

CANTIK TIDAK KEKAL LAMA....


Sebenarnya aku sedih tengok gambar kat atas tu.....apa dah jadi hasil kerja keng kawan yang makan masa berhari2.... akhirnya jadi macam tu.... ini sebenarnya hasil kerja guru petang 2008... Ini salah satu projek yang perlu kami disiapkan semasa aktiviti ko-ko...

Aku pun tak tahu.... mcm mana guru yang letakkan minyak hitam kat tepi dinding tu tak terfikir kesannya.... mereka seolah2 tak rasa bersalah pun.... Aku pun baru perasan... maklumlah tak ajar PJ...

Kalau pakai baju, jangan lupa pakai kain...
Kalau pun kita tak buat, tapi hargailah usaha orang lain....

PENYERTAAN INOVASI

Kami telah dipelawa menyertai Pertandingan Inovasi Sempena Majlis Anugerah Kecemerlangan Teknologi Pendidikan 2009. Setelah bertungkus lumus menyiapkanya, akhirnya pada hari Rabu CD Pembelajaran Interaktif ini telah selamat diserahkan kepada Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Selangor, Jalan Kepuk 19/2, Seksyen 19, Shah Alam.

Alhamdulilah kami telah berjaya menghasilkan CD Pembelajaran Interaktif Pemasangan Komputer Menggunakan Multimedia. Setiap orang mempunyai tugas masing dalam menghasilkan CD ini.
  • Cik Aishah - Ditugaskan mereka komponen menggunakan 3D dan flash.
  • Pn. Sulia - Lebih bertumpu kepada isi kandungan CD berkenaan.
  • En. Zul - Lebih kepada teknikal.
  • Pn. Faridah - Ditugaskan untuk menguji kepada murid-murid keberkesanan CD yang dihasilkan dalam pembelajaran dan pembelajaran.
Apa yang penting penyertaan....

Thursday, October 8, 2009

SEMAKIN HARI SEMAKIN BERTAMBAH USIA


Pernah ke kita, mengira usia ???? Mungkin pernah... mungkin ada yang tak pernah.... Semalam aku dapat email drpd my friend... dia bagi cara mudah kira umur.... Sebenarnya kalau cikgu.... memang nak kena tahu kira umur murid untuk masukkan dalam buku kedatanga... iaitu umur murid pada 1 Jan tahun semasa.... kali nie dah senang keja guru....

Baru aku tahu, aku lahir ari apa..... rupanya ari khamis.... dalam surat beranak tak catat pulak ari aku dilahirkan....siap diberi tarikh kalendar tahun Islam lagi.... mudah2... teknologi di hujung jari.... bila tengok pada nombor yang banyak dah nie... takut pun ada.... insaf pun ada....rupanya dah lebih suku abad aku menghirup udara di dunia nie....

Mengambil air di dalam perigi...
Memang patut kita insaf diri......

MEMBER KONGSI KESERONOKAN BERCUTI

Kawan aku nie ke Landon bercuti bersama keluarga.....Semalam lagi dia hantar mms kat aku.... tahu aje lah pakai hand phone murah mana boleh buka mms..... tadi aku top up phone.... barulah maxis bagi pasword.... so boleh lah aku buka kat tenet.... Ini antara gambarnya.... Aku mmg nak abadikan gambar mereka nie kat my blog....

Bila rindu wajah keng kawan, buka blog...
Bila rindu suara keng kawan, call aje....

Antara gambar yang dikirimkan oleh kawan den melalui pesanan mms. Wah k.nida bergambar sakan dengan patung lilin... Ok jugak... dapat bergambar dengan celebriti terkenal.... walau pun bukan yang betul...mesti depa sekeluarga seronok berada di sana selama seminggu....

Member sama tempat keja den ni berlepas hujung minggu yg lepas dan balik hujung minggu nie.... seminggu depa nie berada kat sana.... kami kat sekolah nie dok tunggu buah tangan utk kami yang merelef kelas akak....

Lautan luas sampai ke darat....
Tak sangka k.nida pijak bumi negara barat.....

Walau pun jauh merentas lautan...
Buah tangan untuk kami jgn dilupakan....

Tuesday, October 6, 2009

MALANG TIDAK BERBAU

Jangan sangka jalan yang lurus itu tidak berbahaya...
Jangan pulak sangka jalan berliku itu mengundang padah....
Pokok pangkalnya, berliku ke.... lurus ke....
Semuanya bergantung kepada sikap pemandu itu sendiri....


Ari Ahad aku beraya sakan sampai ke Felda Sg. Koyan... dah lah kena rempuh jem di perjalanan.... malamnya tu tahu2 lah... tido memang tak ingat dunia... pukul 11.00 aku dah lena... penat giler..... walaupun aku selalu buat keja giler... tapi penat tetap terasa....

Pukul berapa aku tak perasaan.... nenek ketuk pintu....
"farid...farid....farid....." aku kalau tak cukup tido memang mcm orang mabuk...
"ada apa nenek?" mata pejam.
"farid, akak kemalangan.... patah.... tapi boboy tangannya kena potong" nenek dah tak dapat nak kawal....mengangis.
"Nenek nak pegi sana"
"Nenek... dah malam nie. Nek tido dulu...esok kita fikir macam mana nak ke sana.....
(Nenek pun kuar... aku terus sambung lena)

Pukul 4.00 pagi. Aku dapat call dari Sibu...
"Hello teacher... nie acik"
"Ya acik"
"Acik nak bagi tahu petang tadi mama kemalangan.... tiga orang yang terlibat..."
"Acik sekali ke?... mcm mana boleh jadi macam tu?"
"Acik tak ikut. Mama, boboy, dan kawan mama..... Hujan lebat... mama mengelak keta dari depan... tu terbabas jalan licin.... teacher nie mama nak ckp"...

"farid.... akak patah tulang selangka.... boboy dah tak ada tangan... tangan dia kena potong...." lepas tu dah tak boleh ckp... menangis... aku sempat tanya tangan mana je.... tangan kiri yang kena.... tapi masalahnya dia memang kidal pun....

Aku sedih sangat..... sebab pagi tu dia call aku.... siap tanya khabar lagi... "farid tengah buat apa??? sihat ke??? semua ok???" selalu pun itulah ayat yang selalu dia tanya bila call aku.... dah lah raya ari tu pun aku tak sempat jumpa dia.... Dalam pada tu aku dok fikir... nasib baik drive estima...dengar ceta, estima tu pun hancur..... kalau kancil tak tahu lah mcm mana....

Sebenarnya kawan aku nie.... ari Sabtu drive ke Miri sebab ada kelas OUM.... itu pun perjalanan berjam2.... Ari Ahad balik.... penat jugak tu..... kalau drive sorang... kat sana jalan bukan mcm kat sini.... Kemalangan nie berlaku on the way ke Sibu dari Miri....

Lepas tu aku dah tak dapat nak tido.... teringatkan nenek lagi.... aku call wak... tak dapat pulak.... tak pelah tunggu siang je apa pun keputusannya..... dah siang aku call sekolah minta cuti CRK.... nak call gb... malasnya... aku minta tolong org kanan gb sms... aku stanby juga apa yang patut kalau tak dapat cuti..... tapi sampai ari nie aku tak jumpa lg gb.... rupanya dia pun mc.....

Pagi tu... setelah semua dah siap.... kami bergerak ke KLIA nak cari tiket penerbangan yang mana paling awal..... rupanya Mas ada pukul 6.30 ptg.... kami beli tiket Airasia... nasib baik penerbangan awal pukul 1.40 ptg.... masa tu nenek tak duduk diam.....

Walaupun nenek nie dah berumur lebih daripada 80 tahun tapi banyak benda yang dia tahu.... jadi kami tak risau sangat lepaskan dia pergi... kekadang dia lebih tahu daripada kita.... sebelum nie dia dah pernah ge Sibu....

Tadi aku dapat call drpd kak Ita bagi tahu dia dan k.Sidah nak ge sana cuti Depavali nie.... tanya aku nak join sekali ke..... aku kena tengok dulu... almaklumlah tambang belon bukan puluh2..... Tapi ingatkan kawan buat kita nie.... mcm anak dia.... bila kita susah dialah yg tolong... time mcm nie kalau kita kwn dia ada sama.... lega sikit kan...

Masa ko di sini.... ko kawan aku....

Masa ko di sana.... ko kawan aku...
Masa ko di mana2 pun.... ko tetap kawan aku...