Tuesday, October 6, 2009

BERAYA DI RUMAH GENG BLOGGER

Lebih kurang pukul 10.00 kami bertolak ke Raub.... aku sendiri pun kali pertama ke Felda Sg. Koyan.... Jalannya boleh tahan jugak..... kalau sorang2 drive takut jugak... kiri kanan jalan di penuhi dengan ladang kelapa sawit.....lebih kurang pukul 12.45 kami sampai di umah blogger Putra745....

Poyo je kan.... bergambar depan umah.... sebelum bertolak ke Raub... keta baru basuh berkilat lah sikit... kalau tak nak tengok pun segan.... barang yang paling aku sayang, sebab paling banyak berjasa pada aku.... kalau tak ada, susah jugak aku.... mahu patah kaki....

Bergambar di umah blogger Putra745 sebelum balik.... siapa sangka kan.... nak datang beraya umah geng blogger.... rupanya kat sana kami jumpa ramai lagi geng blogger yang lain....ini merupakan kali pertama kami buat kejo giler pe beraya umah kawan yang dikira boleh tahan jugak jauhnya.....idea sapo nie????

Alang2 dah sampai Raub ingat nak singgah umah Azizah.... call punya call tak berangkat lah pulak.... Tak lama lepas tu dia call aku..... bagi tahu ada kat Jeram Besu... bawak budak2 sekolahnya camping.....tu lah cikgu.... camping tak kira masa dan tempat... semuanya memerlukan pengorbanan masa dan tenaga.... siapa kata cikgu keja 5 hari seminggu.... memang dia tak tahu keja guru mcm mana????dok gitu cikgu2 kan....

Kalau dah jenis yang suka bergambar nie... ada2 je aksi yang diambil untuk kenang-kenangan.... semua aksi nie dirakam oleh puteri..... seronok jugak kan dapat tengok balik gambar yang lain daripada lain nie..... termasuk gambar dia pun dia rakam sendiri... tu lah riaksi seorang pemandu yang begitu serius bila memandu..... kena beri tumpuan.... semua dalam keta nie belum ada pewaris lagi.....

Lepas je bayar tol di Tol Bentong.... wah meriahnya dengan keta.... dah lah kali nie pakai keta den yang menual nie..... kalau naik keta myvi kan seronok.... jem pun den tak kisah.... penat jugak.... pegi dan balik aku kena drive.... kalau keta depa boleh gilir2... kalau keta aku... alamaknya aku lah kena drive..... bukan tak bagi orang drive... maklumlah keta antik banyak perangai.....

Jalan2 cari pengalaman...
Untuk dijadikan kenangan sepanjang zaman....

0 ulasan: