Sunday, October 25, 2009

ERT I SEBUAH KEMAAFAN

Setelah sekian lama aku menanti dan terus sabar menanti agar
mendung yang menyelubungi perjalanan hidup ini akan kembali cerah seperti yang diimpikan.... Walaupun tidak mengharapkan kembali seperti hari pertama perkenalan kita..... tapi cukuplah sekadar kau dapat memaafkan aku atas segala yang berlaku.....

Aku cuma insan biasa yang tidak boleh lari daripada melakukan kesilapan... Akhirnya tanggal 21 Oktober menjadi hari yang paling gembira dalam hidup aku.....tuhan telah membuka pintu hati mu untuk memaafkan aku.....bertahun lamanya aku mengharapkan kesilapan aku dapat kau maafi.... ku kira beratus panggilan ku, ko tak pernah jawab.... beribu sms ku, kau tak pernah balas....

Kadang kala, aku rasa mcm org bodoh... tapi nasib baik lah aku sabar....dan tidak cepat putus asa... akhirnya membuahkan hasil. Terima kasih kerana memaafkan aku.... Aku menghormati pendirian mu dan akan sedaya upaya memenuhi permintaan mu... walaupun berat untuk diri ini memenuhinya.

Andai kau terbaca coretan ini, satu aku nak kau tahu.... kalau kau tak maafkan aku.... aku akan menyesal sepanjang hayatku....kemaafan daripada kau, terlalu bernilai bagi ku....

Aku akan sentiasa mendoakan kebahagian kau di dunia dan di akhirat. Terima kasih kerana kau pernah hadir dalam hidup aku.... Kenangan antara kita akan tetap jadi kenangan. Jangan jadikan kenangan pahit itu menghantui perjalanan hidup yang masih belum berpenghujung.

7 ulasan:

relevan said...

Maaf sekira nye ku sering tersentuh bucu blog mu ini eeeda.. :)

eeeda said...

Bucu pun kira sentuh jugak....tapi tak jadi kesalahan jika diizinkan tuannya....

ONE ZABA said...

elok la tu....

sempena depavali ni elok la kita bermaaf-maafan...ahakkk!!!

raya haji pun dah dekat.

eeeda said...

One Zaba: Tak kira lah waktu raya ke...bila ke, janji org maafkan kita...kemaafan tu yg diharapkan..

.: mama cute :. said...

semoga ko terus tabah my pren.. that's all i can say :D

kin hashim said...

Maaf memaafi sifat terpuji. Hati sentiasa tenang bila kita tahu tiada dendam di hati.

eeeda said...

Mama cute: Tq..doakan lah semoga aku boleh jadi seorang yg tabah...

Kin hashim: Bila kita tahu org dah maafkan... tak terucap dgn kata2...seronoknya.