Thursday, October 8, 2009

SEMAKIN HARI SEMAKIN BERTAMBAH USIA


Pernah ke kita, mengira usia ???? Mungkin pernah... mungkin ada yang tak pernah.... Semalam aku dapat email drpd my friend... dia bagi cara mudah kira umur.... Sebenarnya kalau cikgu.... memang nak kena tahu kira umur murid untuk masukkan dalam buku kedatanga... iaitu umur murid pada 1 Jan tahun semasa.... kali nie dah senang keja guru....

Baru aku tahu, aku lahir ari apa..... rupanya ari khamis.... dalam surat beranak tak catat pulak ari aku dilahirkan....siap diberi tarikh kalendar tahun Islam lagi.... mudah2... teknologi di hujung jari.... bila tengok pada nombor yang banyak dah nie... takut pun ada.... insaf pun ada....rupanya dah lebih suku abad aku menghirup udara di dunia nie....

Mengambil air di dalam perigi...
Memang patut kita insaf diri......

4 ulasan:

relevan said...

Betul eeeda..duk kira umur pun pastikan umur meningkat juge :)

Ada pula yang kata umur adalah angka..

eeeda said...

betul tu saya sokong....

Umur bukan angka..tapi diterjemahkan dalam bentuk angka supaya mudah untuk dikira...

Kamsiah said...

makin hari makin tua

eeeda said...

Nak buat mcm mana...
Dah memang putaran alam....