Saturday, July 2, 2011

1 MURID, 1 SUKAN, 1 MALAYSIA

Semalam seperti mana yang telah diwar-warkan di media massa telah diadakan larian 1 Malaysia yang melibatkan semua sekolah di Malaysia. Sekolah sksb dan aku sendiri tidak terkecuali dalam program nie.

Nak jadikan cerita... aku boleh tak jaga... dah dekat pukul 7.00 a.m baru terjaga... aku sms member nie.. dia suruh datang jugak. So aku tak ada lah terkejar-kejar... buat cool je. Pukul 8.00 a.m aku dah sampai... larian belum mula lagi... so sempat aku join sekali.

Ingatkan tidur atas tilam baru boleh lena... rupanya tak. Dalam kepala nie macam-macam dok fikir... seminggu nie, memang aku tak tenang.... selagi aku tak tahu bagaimana keadaan si dia. Aku hanya mampu berdoa agar si dia berada dalam keadaan selamat.

Begini lah keadaan sebelum larian dilepaskan... paling mencabar guru-guru tahap 1... nak kawal murid tahap 1 nie bukan senang.. tambah pulak jalan kampung melayu nie sentiasa sibuk dengan kenderaan yang bertali arus untuk ke tempat kerja.

Murid-murid tahap 2 dah bersedia untuk larian 1 Malaysia.

Cikgu-cikgu tak terkeculai melakukan senaman regangan... bersemangat cikgu-cikgu sekolah aku. Aku tak join senaman... sebaliknya ke kantin... apa yang penting minum dulu...

Murid-murid melakukan senaman regangan sebelum larian.

2 ulasan:

bonda_tie said...

lari juga semlm. muka pun dah gelap sbb lepas lari kene jd ref utk netball pulak. penat tak terkata. tp nak buat macamana. cari makan.

eeeda said...

sampai pukul 12 ... dapat lah cuti sehari kan....