Wednesday, September 19, 2012

LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE TERENGGANU - PART2

Pukul 8.30 pagi -  Kami tiba di lokasi pertama, Masjid Kristal. Masa nie memang tak ada orang... kami nie boleh dikira orang yang terawal. Ambil kesempatan bergambar beramai-ramai sambil menunggu sarapan pagi. Pagi tu kami bersarapan dengan nasi dagang dan teh o. Baru kena ge ganu makang nasi dagang. Dok gitu keng kawang...

Sebahagian murid lelaki... ada lagi nie merayau sekitar....

Banner pakej Taman Tamadun Islam
Kami nie boleh dikira beruntung jugak sampai awal... boleh bergambar macam nie... kalau dah lewat sikit, tak dapat nak bergambar susun beramai-ramai nie... tempat yang kami duduk nie jalan... tempat kereta pusing. Kat tengah tu ada bulatan kecil. Sebenarnya elok sampai awal... sementara menunggu Taman Tamadun Islam buka... boleh lah pusing-pusing... berposing-posing di sekitar Masjid Kristal dulu.


Bergambar bersama dengan peserta rombongan.

Berjiwa muda... yang pasti aku paling muda... he he he


Bergambar bersama dengan Penyelia Petang... tu di tengah sekali.

Waktu Operasi... perlu diamati... jika berhajat ke sana nanti... agar tidak ternanti-nanti..

Menunggu... kereta api... yang tak kunjung lagi...

Bergambar di depan masjid...

Kepenatan je... boleh tunggu keretapi...

Pakej penting...
Kalau kali pertama ke Taman Tamadun Islam... kena ambil masa sikit... rugi kalau tak melawat semua monumen yang ada...ikutkan aku kali ketiga ke sana... 2009, 2011 dan 2012. Tetap rasa seronok untuk melihat monumen yang ada. Sebenarnya lebih baik berjalan kaki... singgah setiap monumen yang ada... rasanya baru puas hati.

Aku tak nak cerita banyak... lebih baik datang sendiri dan alami sendiri...

1 ulasan:

Amsyahril Syahril said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.