Friday, January 2, 2009

SELAMAT TINGGAL 2008

Bagi aku tahun 2008 meninggalkan banyak kenangan suka duka dalam mengharungi kehidupan yang penuh dengan liku-liku. Pertemuan demi pertemuan yang aku lalui....Ada yang sudah mencecah belasan tahun tak bersua muka.....Pertemuan ini sungguh mengembirakan.....

Bermula dengan pertemuan semasa raya puasa ke Johor.... Diikuti pada Hari Raya Aidiladha....aku dapat jumpa dengan adik angkat aku.....Norazilawati Abdul Halim...dah pun mendapat cahaya mata...nak masuk yang kedua.....tahniah. Kemudian dapat jumpa dengan Khairul Niza Zakaria......rakan sekelas semasa di sekolah rendah.....Dan terbaru...dapat jumpa Ku Norlela Ku Zin...lama tak jumpa dia nie....secara kebetulan kami tiba pada waktu yang sama di rumah sepupu aku.... rezeki....

Pada malam 31 Disember...aku rasa mcm tak percaya...orang yang pernah hadir dalam hidup aku....pernah memberi harapan...dan dengan mudah memusnahkannya....kami berpisah hanya perkara yang kecil...masing2 membawa haluan sendiri.... Masing2 mendirikan rumah tangga dengan pilihan lain dalam masa yang cukup singkat....tak ada jodoh kami.....aku redha...memang kau bukan milik ku.....

Andainya ada di antara kita nanti....
Berubah hala serta memungkiri janji...
Jangan ada benci...
Sakit menyakiti......

Siapa sangka..ari ini aku bertemu dengannya hanya atas dasar seorang sahabat...Terima kasih Roza kerana tolong mempertemukan kami kembali.....Niat aku hanya satu...sebelum dia posting ke Labuan aku dapat jumpa dengannya....Memang sebelum nie...aku mengikuti perkembangannya.....Dia je yang tak tahu.....

Kau tetap dihati...
Sampai diriku dijemput ilahi...
Tapi belum pasti...
Diriku akan kau miliki....
Oleh insan yang ku sayangi...
Hanya boleh didekati...
Tapi tak boleh dimiliki....

Di hati ini hanya tuhan yang tahu..
Di jiwa ini aku rindu padamu.....

Seronok dengar ceta dari mu....Ya lah sekarang dah pun dikurniakan 4 orang cahaya mata...2 pasang....yang perempuan kembar....Aku je lah...belum ada anak lagi....Masa begitu pantas berlalu... dalam tempoh 10 tahun macam2 yang berlaku....
Rupa2nya dunia nie kecil je..... pusing2 rupanya kawan aku nie satu tempat keja dengan laki kawan aku.....Kak Ita...Dia pun pelik...macam mana aku boleh kenal dengan si mamat nie..Anak buah dia..dah tu sama2 main ragbi di KL based...

Semalam adalah sejarah...
Hari ini adalah kenangan...
Esok adalah harapan....

Semua orang mengharapkan sinar bahagia dalam hidupnya....Tapi tak semua orang bernasib baik...Oleh itu...terima lah dengan redha..

"Jangan cuba memberi harapan, kalau kita sendiri tidak pasti ianya akan menjadi realiti"

Kerana takut nanti ada hati yang terluka. Bagi aku diari 2008....telah ditutup secara rasminya dengan penuh kegembiraan....walaupun ada terselit sedikit kedukaan......Kegembiraan mengatasi kedukaan.... Mungkin juga bagi dirinya....

Biarlah jadi teman...tapi mesra sampai bila2...

Idah ucapkan tahniah...tak lama lagi nak pakai pangkat.... dan selamat bertugas di Labuan....Pandai2lah jaga diri di perantauan tanpa membawa keluarga bersama......

2 ulasan:

~Insan Biasa~ said...

kedukaan kalau lukanya besar...senyum lebar mana pun kat wajah. Sesekali TER-imbas,masih boleh menitiskan air mata.

abret said...

biarkan memori semalam menjadi sejarah dalam hidup. Jadikan pengalaman semalam satu pengalaman yang mengajar erti sebuah kehidupan dan kedewasaan.