Saturday, July 13, 2013

AIR TANGAN SENDIRI

Masak sendiri tau...
Sejujurnya... aku memang tak pandai memasak dan kurang berminat dengan kerja-kerja dapur... he he he. Tapi sampai satu tahap kita terpaksa lakukan kerana beberapa faktor... aku terpaksa jugak belajar memasak sebab malu... malu dengan kekawan dok perli aku... antara ayat-ayat yang biasa buat aku berubah dan cuba untuk berubah untuk kebaikan diri dan juga kesihatan.

Sampai bila nak makan kat kedai... 
Sampai bila nak makan orang masak...

Oran buat kerja belum tentu kebersihannya. Sebab kita bukan nampak amalan pengurusan dapur dia macam mana... Masak sendiri lagi puas hati.
" Harap rumah besar je besar... dapur tak ada... orang lain sewa bilik je pun masak sendiri"

" Masaklah, bukan susah pun... beritahu nak masak apa??? nanti boleh ajar... lama-lama pandai lah masak... bukan susah pun. Esok kalau ada suami, suami nak makan kat umah macam mana??? "
Masak bukan susah pun kan... tapi nak kena ada kerajinan... kalau malasan melampau semua kerja jadi susah. Hari ni dah masuk hari ke-4 berpuasa... aku masak sendiri je kat umah... masak bodoh-bodoh, simple-simple je pun... tapi sebab makan panas-panas berselera jugak. Boleh lah nak telan untuk tekak sendiri.

Bulan puasa aku sampai rumah pukul 2... nak singgah terus pasar ramadhan belum buka lagi... dah kat umah malas nak keluar... lagi satu nak cari parking pun masalah jugak... senang masak je lah... 6.30 pun sempat masak. Masak lauk dan masak sayur cukup lah.

2 ulasan:

Hisyam Muhibah said...

memasak menyeronokkan, nak tak nak je

eeeda said...

Betul lah... masak sendiri nie seronok...