Thursday, March 19, 2009

BESARKAN UMAH + MENANTU



Dulu umah kecil je...anak sulung kahwin (1990) tambah satu ruang...anak kedua kahwin (1991) tambah lagi satu ruang. Anak ketiga kahwin (1995) op...tak tambah apa2..Anak keempat kahwin (1999) tambah ruang tamu. Anak kelima (2000) aku lah....tak tambah ruang..cuma upgrade mana yang ada je... coming soon. Insya Allah tahun nie...tambah jugak....

Akhirnya rumah kecil... penghuninya ramai. Dah jadi besar....penghuninya makin berkurang...lepas nie tinggal lah ayah dgn mek aku je berdua...

Mengikut ayah aku...dia nak buat bilik air..ruang yang ada tu...esok senang bila dia sakit...orang tua kan...sentiasa beringat. Tak macam orang muda selalu ikut kata hati. Bak kata pepatah melayu "sediakan payung sebelum hujan".
Gambar nie...anak buah aku yang snap...yang buat keja tu anak sepupu dan sepupu aku. Kayu pulak abang aku belah sendiri....guna batang pokok durian kat belakang umah...jimat2....

Buah tamar dalam peti,
Masa dah sampai kena berhenti.

0 ulasan: