Tuesday, March 24, 2009

PEMANTAUAN

Hari nie..dalam sejarah betul....bagun pagi tadi aku dah rasa berdebar2....tapi aku buat biasa je lah...kan nazir nak datang bulan 4... Ari nie lepas perhimpunan ada perjumpaan murid Tahun 6...GB ambil tindakan kepada murid yang tidak menghadiri kelas tambahan masa cuti...Ok jugak sekali sekala ambil tindakan...barulah lain kali takut sikit murid nak ponteng....Aku ada kelas Tahun 6 ...3 waktu...tu tat..tu tat...habis waktu aku 2 masa...tinggal 1 masa buat perbincangan kertas ujian bahagian C...lepas tu free....aku ke PSS...konon2 nak buat outomasi.....tut..datang pelawat dari PKG Kuang... aku ingat guru media je terlibat.....Rupanya nak tengok semua termasuklah makmal komputer.....ha jenuh aku nak menjawab....dah lah kelas penuh ari nie... sampai balik. Dalam perjalanan ke makmal komputer aku ternampak mcm pelawat je masuk sebab pakai baju koprat...

Baru je tengah menjawab soalan daripada En. Ali Pegawai PKG Kuang....phone aku berbunyi...aduh...tengok no..KP BI naik...mesti nak memantau PPSMI....ya...Allah rasa mcm nak pitam aku....baru habis jumpa pelawat 1...Kena pula mengadap Pn. Chong Pegawai PPD Gombak...dalam kepada aku mati ....lah kalau nak tengok aku mengajar ari nie....nasib baiklah nak jumpa gurunya sahaja...kalau cikgu takut mesti ada yang tak siap (tahulah)...Nasib baik dia banyak tegur dan baeri tahu apa yang perlu dilakukan...dan perbetulkan mana yang perlu di perbaiki....

Aku kuar bilik GB lepas jumpa pegawai PPD...kerani sekolah perkenalkan seorang Juru teknik untuk makmal komputer...ha lega sikit dah ada orang nak pantau mengenai pengurusan alatan ICT..Bolehlah tarik nafas sikit...bukan mengelak kerja tapi dah tak termampu nak buat...semua kerja nak cepat...Juru teknik perempuan...tadi aku bawa ke makmal...aku suruh dia check mana komputer yang rosak...almaklumlah penyelaras ICT bercuti bersalin. Penolong nie...biasalah sentiasa sibuk....apa pun aku janji dengan dia akan bantu....

Petangkan aku nak ke makmal lagi...kesihan jugak kat dia duduk sorang2 kat situ...
Apa pun ari nie...aku kena ditemuramah oleh 2 orang pemantau...takutnya...tapi sekaran dah legalah sikit....

4 ulasan:

izman said...

rilek, jangan kelam kabut. orang2 damak memang terer2 punya....

~Insan Biasa~ said...

aku tambah sikit....macam as pernah kata....cikgu2 'keluaran' mprm...semua hebat2 belaka! chaiok!

eeeda said...

Orang damak boleh. Keluaran mprm hebat. tambah 2 nie. memang boleh lah tu nanti....

su said...

kak farid..serba boleh..ict boleh, BM pun boleh..ajar mat pun boleh..srba boleh..macam tu lah cikgu cemerlang..hihi