Saturday, March 27, 2010

AKU TIDAK BERTEMAN

Malam pertama di rumah baru aku tidak tido keseorangan
aku ditemani oleh kawan dan anak2nya
so tak ada lah aku takut... meriah.

Malam kedua aku tido keseorangan
Pagi dalam pukul 6.50 aku terdengar orang kejutkan aku suruh bangun sembahyang subuh.
"Bangun2 sembahyang subuh" suara dari mana aku pun tak pasti.
Aku terus bangun dan ambil air sembahyang
sembahyang subuh.
Takut pun ada.

Ingat kat kuarters je ada....
rupanya kat sini pun ada gak....
tapi biarlah janji dia tak ganggu aku
Ok gak ada orang kejutkan aku bangun sembahyang.

7 ulasan:

izman said...

baguslah kalau ada kejiranan yg sentiasa ingat mengingati ttg perkara ibadat

Mazru Majid said...

salam,

hmm..menarik te..siape atau ape yg mengejutkan aok?

nt citer lg yak..hehehe

ONE ZABA said...

jangan dipuja pulak....

eeeda said...

Izman: Bukan senang kan nak jumpa.... masalah yg nie tak nampak... dgr suara je,

Mazru: koi pun tak tahu siapa..

One Zaba: Benda2 mana koi belajar...kat oum. puja2 nie.

relevan said...

Hah eeeda..kawan nyokong Mazru..nanti aok buat cerita tentang suara yang memanggil suh bangun semayang subuh tu..

kin hashim said...

pindah rumah baru ke?

eeeda said...

Relevan: Ada masa koi buat entry pasal tu je...

Kin: Ya... alhamdulilah selamat dah duduk umah baru.