Wednesday, March 3, 2010

LAWATAN KERJA KE SK BUKIT RAHMAN PUTRA

Pada minggu lepas aku and the gengs diberi peluang melawat ke sekolah jiran kami nie... Sekolah nie kira hebat gak lah... dah masuk bertanding hingga ke peringkat kebangsaan gitu...Harap2 dengan lawatan yg dibuat nie, nanti nampaklah perubahannya kat sekolah....dalam hati larat ke semua nak kejar... aku dah tak terkejar nie... dah lah sebulan nie mcm org tak terurus... dalam kepala otak aku nie mcm2 nak fikir....

Susah jugak rupanya kalau semua kita nak fikir nie.... baru lah aku faham, kenapa ada orang dia memang tak mampu nak buat sendiri sorang2...penat... memang penat.

Antara rakan2 yang ku kira orang kuat lah unit PSS nie... aku cakap terus terang mcm tak mampu je... nak pikul tanggungjawab yang diamanahkan nie... memang sebulan nie prestasi menjunam giler. Aku datang sekolah hanya jasad je.... fikiran entah ke mana2.. mcm2 nak fikir... masalah besar ke??? besar lah jugak...tak kena kat kita... kita tak tahu... bila dah kena pada diri sendiri baru aku tahu.....

Betul lah orang cakap ketenangan jiwa tu penting... bila jiwa kacau... semua kacau....semua keja tak boleh buat.... banyak kerja terbengkalai.... ya Allah berikan lah aku kekuatan.... jauhkan lah aku daripada tekanan perasaan....

4 ulasan:

ONE ZABA said...

lepas lawat tu jangan la balik tinggal kenangan je.

eeeda said...

Insya allah boleh nak buat... tapi belum berkesempatan lagi..

sI tEDI said...

InsyaAllah.. semoga hati dan jiwa cikgu kuat!

eeeda said...

Harapan tu biarlah kuat mental dan fizikal nak harungi semua nie///