Saturday, April 25, 2009

HARI INI DALAM SEJARAH 4

Walaupun lawatan Jemaah Nazir seminggu telah berlalu... tetapi sembang2 mengenainya masih lagi hangat....sehangat cuaca sekarang ini.....Tapi alahamdulillah aku nampak semua keng kawan dah berselera makan.....pot di kantin juga mula penuh tidak seperti minggu lepas....

Macam2 cerita....cerita pengalaman di observe p&p....tak kurang juga di observe secara tidak langsung....tidak kurang juga yang menyuarakan ketidakpuasan hati...Sekarang apa yang penting, jangan menyalah orang lain. Sebaliknya, mari lah kita sama2 muhasabah diri, renung kembali dan cuba cari jalan untuk memperbetulkan mana yang salah. Memperbaiki mana yang lemah.

Kita seharusnya bekerja dalam pasukan seperti keluarga, saling tegur menegur jika ada yang melakukan kesalahan. Sebagai manusia kita tidak terlepas daripada melakukan kesilapan. Sepatutnya dalam satu keluarga, kita tidak boleh ada sikap mementingkan diri sendiri, menyalahkan orang lain dan berdendam antara satu sama lain.

Rumusan jemaah nazir bersama guru dah selesai, bersama pentadbir dah selesai, taklimat bersama pentadbir pun dah selesai. Kiranya ini entery terakhir untuk hari ini dalam sejarah. Jadikan pengalaman ini sebagai panduan ke arah memperbaiki kelemahan yang ada.

Manusia memang mudah lupa....
Manusia memang mudah melatah....

0 ulasan: