Monday, April 27, 2009

DESTINASI SETERUSNYA 2

Lepas umah sham aku tak terus balik....sebaliknya ada lg satu pertemuan bersama kawan sekampung aku.....Dia sibuk dok suruh aku tunggu.....masa tu dia dalam perjalanan dari kampung di Kuala Pilah....tak pe lah..bukan selalu dapat jumpa....kata je sekampung....aku balik, dia tak...begitulah sebaliknya....Destinasi seterusnya ke Senawang....sampai di trafic light...aku call senah nie...

A: Aku dah gerak nie...kita nak jumpa kat mana???
S: Lepas tol, ko terus je.....nanti ko nampak Giant...depan sikit ada Mc Donal....ko tunggu aku kat situ...
A: Ok...

Apa pun selalu ok je....kalau 10 tahun yang lalu mmg le mahir area seremban.....tapi sekarang, semuanya dah berubah.....dah banyak pembangunan....dah la tu malam....Nasib baik lah aku nie...bab jalan nie...aku tak takut sesat...aku belasah je...janji ada minyak....

Janji jumpa pukul 9.30...aku sampai awal...sempat tido lagi...ya lah penat giler nie...dari pagi, bawa ke malam...Tak lama kawan aku nie sampai....aku naik keta dia...(keta mayvi baru)...tinggal lah wkd aku kat mc d tu....sibuk nak belanja aku makan....Dah lama dia duduk seremban..nie kali pertama aku datang....

Ok lah dia bawa aku gie makan kat ampangan.....tempat jatuh lagi dikenang...ini kan pulak tempat zaman kanak2 riang dulu....selalu dok makan kat situ.....ampangan tak banyak berubah pun dalam masa 10 tahun....bank BSN ada lagi kat tempat lama tu.....banyak sejarah tu mesin ATM kepada kami MT2....pasar malam masih lagi ada kat situ...aku pun dah lupa malam apa pasar malam kat situ.....

Kawan aku nie sibuk nak belanja roti bakar....dia kata sedap...memang sedap...first time aku makan...lain kali datang boleh makan lagi....sebenarnya banyak cerita yang nak disembangkan tapi apa boleh buat....masa dah makin malam.....sempat lah sembang 2-3 topik yang ringan2 je.....belajar....kerjaya....anak tu je...senah nie...diam2 buat master...he...tak terkejar aku...tapi kalau kita dikelilingi dengan orang yang belajar....semangat untuk belajar akan berkobar2....

Dah lewat malam.....tapi sempat lagi si minah nie...bawak aku ge tengok umah dia....nasib baik lampu dah tutup...mesti hubby dia dah tido..penat...lagi pun mak mertua dia ada kat umah....tak lain kali aku datang lg....seronok jugak tengok area umah dia tu...semua kemudahan ada....bank, mcm2 bank ada...

Pukul 11.00 baru aku bergerak meredah malam.....kalau di kg...confirm le susah dah nak jumpa kereta time nie...tapi kat highway keta masih bertali arus....mengantuknya aku.....tuhan saja yg tahu.....nak lari laju...highway nie malam pun ada speed trek...sayang ah RM300.....1 jam setengah baru sampai sungai buloh.....mandi, gosok baju... sempat lagi tu...layan labtop aku nie....1.30 baru tido...wah lenanya.....

3 ulasan:

mohd nor a.k.a saintis said...

perh...teringat nasi lemak ampangan.. dan pasar malam ampangan..huhuhuhu.. jauh gak ko drive yea. Insya Allah nanti kita cuba buat reunion

eeeda said...

Aku memang sokong tu..tapi sayang kan 26 ogos tu terkena time puasa...kalau tak cantik. Cuti sekolah tu...

Sebenarnya dah lama aku tak buat keja giler tu...sejak2 belajar nie..poket susut, masa terasa singkat...

Dulu mintak cuti aku pusing 1 Johor, kawan MT2 ramai orang johor.
Batu pahat, Muar, Segamat, Mersing..last di JB.

mohd nor a.k.a saintis said...

well kalau mcm tu nanti kita buat kerja gila ramai2. Jangan jadikan puasa sebagai satu alasan. So blh start kira sapa yang berminat dan destinasi. Ko berminat nak join kursus skuba diving tak?