Thursday, April 23, 2009

MY DAD


Haa...sedap sungguh kuih akob nie....habis 2-3 biji nie kenyang lah..

Nie lah gambar ayah aku tengah makan kuih akob...kebetulan on the way Temerloh-Jerantut ada orang jual kuih nie....dekat Kg. Sungai Mai...kalau dulu nak makan yang sedap....on the way balik Kelantan...lepas Gua Musang....kat situ kami tak miss la...mesti singgah punya....ayah aku memang suka sangat....aku kalau balik, kebetulan orang berniaga memang beli....setakat RM5 tu kejap je.....habis...aku pun suka jugak.....

Nie lah...pot ayah aku....banyak masa dia setiap hari dihabiskan di atas kerusi ini....balik kebun duduk kat kerusi nie....balik sembahyang Zohor...sementara tunggu sembahyang Asar kat kerusi nie.....balik sembahyang Asar dan tunggu Magrib....kat kerusi nie...kan balik Isyak....merokok kan kat sini lagi....makan nasi pun kadang2 kat situ......kat kg boleh lah....kalau kat bandar mana boleh tido mcm tu.....

Kerusi malas tu beli untuk mandikan jenazah arwah abg ipar aku.....lepas tu ayah aku guna....dah lama semua org dok tido kat situ...masa baru2 tak ada sapo pun nak guna kerusi tu.....sekarang pantang kosong...ya lah situ je sejuk.....dpt angin ori....ptg2 memang syok le tido....

3 ulasan:

~Insan Biasa~ said...

la eeeda....bertahun2 sudah aku tak g kg ko kan...teingat kat mek ko...

kin hashim said...

akob tu akok ke? yg rupa macam bahulu,tapi penyek sket, yg byk telur tu?

eeeda said...

Insan biasa
Nanti kenduri adik aku...blh le dtg...bukan jauh pun...

kin hashim
ya..lah kuih tu...sedap kan...tapi duduk kat uk tu...tak merasa le...