Monday, April 6, 2009

TERHARU

Macam biasalah aku....pukul 7 mesti gerak dari umah. Walaupun umah aku ke sekolah bukan jauh pun... Ari nie turn aku ajar kelas pagi. Kelas pagi mula pukul 7.00 a.m. Kalau ari yg tak ada kelas aku ambil peluang untuk sarapan pagi di kantin. Kadang2 tu...aku terharu jugak dengan layanan nenek....mcm pg tadi sempat lagi hidangkan kuih dengan air kopi lagi....teringat pulak kat mak aku di kampung, sebelum ge menoreh mesti dah buat air satu jug......tak kopi o, teh o.

Dari atas aku terdengar nenek memanggil aku....
"cikgu....nenek dah nak kuar nie....jangan lupa minum air dan kuih atas meja" sambil menarik grill....tahulah tu mesti nenek ada keja....kalau pagi2 dah kuar..
"ya nenek" aku menyahut dari atas..

Dalam hati orang layan kita mcm nie sekali. Sekarang bkn aku jaga nenek....nenek pulak dok jaga makan minum aku....

Di sekolah GPM pulak ajak aku ke SK Bukit Rahman Putra.....ada nak ambil bahan....nie peluang aku nak kuar dari sekolah....bukan apa blh relex kepala sikit.... skrg kat sekolah masing-masing dok sibuk siapkan kerja.....Nazir nak datang...25 orang lagi tu...start 13/4 nie...seminggu.

Sampai sana dari jauh lagi aku tengok ada org meluru ke arah aku.....la baru dok sebut2 nama dia.....kak ikin (Norashikin Omar PI/KT) rupanya.... sibuk dia sekarang.....susah bukan main lagi nak jumpa dia...ari tu aku datang umah pun tak ada.....Selain dia adalah 2 org lagi kawan lama aku jumpa kat situ....kak wati dan shamila...depa nie dulu satu sek dgn aku.....

Tapi last sekali semua bahan yang nak ambil tak dapat.....org yang kami nak jumpa kena pergi mesyuarat tergempar...Tapi aku seronok dapat jumpa kawan lama....

"Senyuman di wajahmu, mencerminkan kegembiraan di jiwamu"

0 ulasan: